הנפט סגר בעלייה של 1.3% ונקבע ב-62.45 דולר לחבית בעקבות העליות בוול סטריט ובהמתנה לפגישת אופ"'ק

[למדור שוקי עולם] חברי קרטל אופ"ק ייפגשו בימים רביעי וחמישי בוינה כדי לדון באפשרות של צימצום תפוקת הנפט ■ מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה ביולי יורד ב-2.93% ל-59.86 דולר לחבית

מחיר הנפט נסגר בעלייה של 1.3% ומחירו של החוזה העתידי למסירה ביולי נקבע בסיום המסחר בבורסת הסחורות של ניו יורק ב-62.45 דולר לחבית, על שינוי המגמה והעליות השפיעו העליות החדות שנרשמות הערב בשוקי המניות של וול סטריט. מוקדם יותר נפל מחיר הנפט מתחת לרף 60 הדולר לחבית. בשוק ממתינים לפגישת קרטל אופ"ק בהמשך השבוע.

חברי קרטל אופ"ק ייפגשו בימים רביעי וחמישי בוינה כדי לדון באפשרות של צימצום תפוקת הנפט. זאת לאחר שההפחתות מאז ספטמבר הקטינו את תפוקת הנפט של מדינות אופ"ק ב-4.2 מיליון חביות ליום.

ראשי אופ"ק מעוניינים במחיר ממוצע של 70 דולר לחבית נפט, וכעת כאשר הנפט נסחר סביב רמת 60 הדולר לחבית משפל של 35 דולר במארס, גוברות ההערכות כי הקרטל יחליט שלא להקטין את התפוקה.

בזירה הגיאופוליטית, ראש ממשלת איראן, מחמוד אחמדיניג'אד אמר אתמול כי אין בכוונתו לעצור את תוכניות הגרעין של המדינה, אך הוסיף כי הוא פתוח לדון בכל נושא אחר עם ממשלת ארה"ב.

ברמת הפירמות, פטרוצ'יינה הודיעה אתמול (ב') שילמה כ-1 מיליארד דולר תמורת 45.5% מסינגפור פטרוליום (סימול: SPCS.SI), וזאת על מנת לקבל דריסת רגל במרכז הגדול ביותר באסיה למסחר בנפט. בסופו של דבר, פטרוצ'יינה עשויה להפוך לבעלת השליטה בסינגפור פטרוליום.