משרד החקלאות יפצה חוקר בכיר ב-50 אלף שקל בשל פגמים בהליך קידומו

ד"ר אלכסנדר גלמן טען כי קידומו עוכב משיקולים זרים, למרות שעמד בכל הקריטריונים הנדרשים ■ ביה"ד קבע כי קידומו התעכב משום שהוועדה הפרופסיונלית לא ערכה פרוטוקולים ולא הביאה בפניו את הנימוקים לאי-קידומו

בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב חייב את משרד החקלאות לשלם פיצוי בסך 50 אלף שקל לד"ר אלכסנדר גלמן, חוקר בכיר בתחום הדגה שעבד במשרד, וזאת בשל פגמים בנוגע לקידומו לדרגת א' מחקר.

גלמן טען, באמצעות עו"ד ישראל זיידרמן ממשרד גדעון פישר ושות', כי קידומו עוכב משיקולים זרים, למרות שעמד בכל הקריטריונים הנדרשים, אך פעם אחר פעם נדחו דרישותיו. לדבריו, הוא קודם לבסוף רטרואקטיבית רק בעקבות התביעה שהגיש לבית הדין ופרישתו לגמלאות.

השופטת חגית שגיא קבעה כי קידומו של גלמן התעכב בין היתר, משום שהוועדה הפרופסיונלית לא ערכה פרוטוקולים ולא הביאה בפניו את הנימוקים לאי-קידומו. "זכותו הבסיסית של עובד המגיש בקשה להעלאה בדרגה, כי יובאו לידיעתו הנימוקים והשיקולים לדחיית בקשתו או לקבלת החלטה בעניינו, ובהתאם לכך להשתפר או לנסות להעמיד את מקבל ההחלטה על טעותו. לו נימקה את החלטותיה, היה בכך כדי להנחותו כיצד לפעול על מנת לקבל את הקידום המיוחל".

כן נקבע כי החלטות לאקוניות כגון "אי-בשלות התיק" והיעדר פרוטוקולים המשקפים את רוח הדברים ואת הסיבות שעמדו בבסיס החלטות הוועדה, אינן מאפשרות לבית הדין לבחון את האופן בו נתקבלו ההחלטות, את תקינותן ולמעשה נמנעת האפשרות להעמיד את אותן החלטות לביקורת שיפוטית.

בית הדין הוסיף כי גלמן אף הוטעה באשר לאופן הפנייה אל הוועדה העליונה, שבסופו של דבר החליטה לקדמו באופן רטרואקטיבי. זאת משום שלגלמן נאמר כי עליו לפנות אליה במישרין, ואיש לא טרח ליידעו כי עליו לפנות אליה באמצעות הממונים עליו. (עב' 2880/04).