מלונת דרכים: מה מציעים הפנסיונים לחיות מחמד - וכמה זה עולה?

לפני שתצאו לחופשת הקיץ, חשוב לזכור למצוא גם פיתרון הולם לכלב או לחתול שנשארים מאחור ■"גלובס" בדק מה מציעים הפנסיונים השונים, איפה משמיעים לכלבים מוזיקה קלאסית, והיכן יוכלו לקבל סוויטה עם חצר ריצה

חופשת הקיץ הולכת ומתקרבת ומי שמחזיק הולך על ארבע בביתו נדרש לענות על הצורך להשאיר מאחור את חיית המחמד בידיים בטוחות.

בשנים האחרונות צצו ברחבי הארץ עשרות פנסיונים לכלבים ולחתולים. ההבדלים בין הפנסיונים השונים גדולים, ומכאן גם המצב (הפיזי והנפשי) בו חוזר הכלב מהשהות בפנסיון.

"אין ספק שפנסיון עשוי להיות טראומה לכלב שרגיל להיות בחיק המשפחה, ולכן לפני שמחליטים לאיזה פנסיון לשלוח את הכלב כדאי להגיע פיזית למקום, עם הכלב, ולבדוק את התנאים", אומר הווטרינר ד"ר יחיאל מני.

לדבריו, במידה שמדובר בשהייה חוזרת של הכלב בפנסיון ניתן יהיה לראות לפי התגובות שלו אם החוויות שהוא חווה שם חיוביות. מני גם ממליץ לשים לב לגודל התאים בהם מתאכסנים הכלבים, לאוורורם ולניקיון תאי הכלבים והחצר.

"כלבים בתנאי פנסיון חשופים יותר למחלות ולטפילים ולכן רמת ההיגיינה גם בתוך התאים וגם בסביבה עשויה להיות קריטית". מני ממליץ לנסות ולהתרשם בזמן הביקור ממצבן הפיזי והנפשי של החיות השוהות במקום.

נקודה חשובה נוספת היא חיסונים. לדבריו, חשוב להקפיד על כך שהכלב יגיע לפנסיון מחוסן בחיסונים הרגילים, ולתת לו שבועיים לפני ההגעה לפנסיון חיסון למחלת השעלת המדבקת (שפעת המכלאות). כמו כן, מומלץ לבצע מספר ימים לפני ההגעה טיפול מקיף נגד קרציות, ולשים על צווארו של הכלב קולר נגד קרציות.

ביחס לתזונת הכלב ממליץ מני לבחור במקום שמסכים להאכיל את הכלב במזון שאליו הוא רגיל, אם כי יש לקחת בחשבון שמרבית הפנסיונים הגדולים אינם מאפשרים זאת. בנוסף, כדאי להותיר בפנסיון את מספר הטלפון של הווטרינר הקבוע של הכלב ולבקש שייצרו עימו קשר בכל מקרה חירום.

בכל הנוגע לחתולים, מני ממליץ להימנע ככל האפשר מלהעביר אותם לפנסיון. "חתול לא דורש טיפול אינטנסיבי, אולם הוא מאוד קשור לטריטוריה שלו וקנאי לה. העברת החתול למספר ימים למקום זר עשויה לגרום לו לטראומה, ולכן הייתי ממליץ לעשות זאת רק במצבים בהם לא ניתן למצוא עבור החתול סידור שיאפשר את השארתו במקומו הטבעי".

בדיקת היצע הפנסיונים מצביעה על כך שמרביתם נמצאים באזור המרכז, ובסמיכות לשדה התעופה. בנוסף, נראה כי בשנים האחרונות קמו לצד הפנסיונים הגדולים והמסחריים גם פנסיונים ביתיים המציעים שירותי שמרטפות למספר קטן של כלבים, בכל זמן נתון.

יתרונם של אלה מתבטא לרוב ביחס האישי שמקבל הכלב ובעובדה שהם מאפשרים להמשיך ולהאכיל את הכלב במזון שאליו הוא רגיל.

המרכז הישראלי לכלבים, כפר אחים

מה מציעים: חדר מאוורר, חצר אישית בשטח של כ-30 מ"ר לכל כלב, רצפה אנטי בקטריאלית המכוסה בגומי אורטופדי המונעת זעזועים והחלקה, דלתות כניסה אטומות כדי למנוע מהכלב החדש את החוויה של נביחות מקבלי פניו.

בפנסיון יש גם סוויטות שלהן חצר ריצה של כ-100 מ"ר. בפנסיון מאפשרים האכלה במזון שאליו הכלב רגיל. טיולים פעמיים ביום עם רצועה.

מחיר: 60 שקל ליום. הסעת והחזרת הכלב מאזור המרכז תמורת 65 שקל לכל כיוון.

בית ארז - משפחת מילטין: משמר השבעה

מה מציעים: בית ההארחה לכלבים ממוקם בחצר ביתה של משפחת מילטין ומנוהל על-ידי בני הבית. הכלבים במקום זוכים ליחס ביתי, לליטוף ולסירוק. כמו כן יוצאים הכלבים לטיולים פרטיים בחצר.

במקום מבטיחים לשמור על קשר עם בעלי הכלב בזמן החופשה. הכלבים מוזנים במזון "רויאל קנין" המותאם לצרכיהם. בימים אלה נבנה גם פנסיון מפואר לחתולים.

מחיר: 60 שקל ליום.

כלביית בני ציון

מה מציעים: הפנסיון כולל 52 חדרים מרווחים עם תא שינה מרוצף קרמיקה לכל כלב, וחצר משותפת. כלבים יוצאים לחצר בקבוצות, שלוש פעמים ביום, ישנה הפרדה בין הזכרים. קיימת אפשרות העברה והחזרת כלבים.

הפנסיון לחתולים כולל 10 תאי מגורים בחדר ממוזג ומחומם, וכן פינות משחקים, קיר טיפוס וצעצועים מגוונים. חתולים משוחררים לסירוגין בחלל החדר.

מחיר: עד 10 ימים 60 שקל ליום, מעל 10 ימים: 55 שקל ליום, מעל 20 יום: 48 שקל ליום. הסעה: 100-150 שקל לכל כיוון, תלוי במיקום.

חתולים: 40 שקל ליום.

חוות הדוד משה: כפר טרומן

מה מציעים: תאים בגודל 36 מ"ר (קיימות סוויטות כפולות של 72 מ"ר) במרווחים גדולים. כל יחידה כוללת חדר שינה וחצר פרטית מקורה ומרוצפת. במרכז החווה מדשאה של 2 דונם.

צוות המטפלים מטפל בכלבים בכל יום עד 20.00. החווה כולה מטופלת באופן סדיר וקבוע נגד פרעושים וקרציות. הכלבים מוזנים במזון סופר פרימיום מותאם אישית לכלב.

מחיר: 60 שקל ליום לכלב בוגר. (מעל ל-10 ימים ניתנת הנחה. לכלב עם צרכים מיוחדים כמו האכלות תכופות ישנה תוספת למחיר).

כלביית אפיקים

מה מציעים: זכרים ונקבות מתגוררים יחד בתאים עם חצר משותפת. התאים כוללים בקרת טמפרטורה אוטומטית, חיפוי קרמיקה מלא. 24 שעות לפני חזרת הכלב לבעליו הוא נכנס לבדיקה וטרינרית מקיפה ולרחצה. הזנה במזון המסופק במקום.

במקום מופעל פנסיון מיוחד לכלבים זעירים הכולל תנאים מיוחדים, מזון מיוחד ומוסיקה קלאסית במשך שעות היום.

מחיר: 55 שקל ליום.

בדרך לאילת

מה מציעים: על כביש הערבה, מתאים לנופשים באילת. לכל כלב חדר משלו ומוליך פרטי, שני טיולים יומיים ברצועה, בקרת אקלים בתא, שעות פעילות עד 22.00. הזמנת מקום באמצעות אתר האינטרנט.

מחיר: 30 שקל ליום.

אצל הדודה והדוד

מה מציעים: פנסיון בבית פרטי ברמת השרון. מקבלים עד 3 כלבים בו זמנית.

הכלבים חיים וישנים בבית, השגחה וטיפול של מאלף כלבים 24 שעות ביממה. ניתן לשלב גם אילוף בתשלום נוסף. הזנה במזון המסופק במקום.

מחיר: 100 שקל ליום.

נעמי השמרכלבית

מה מציעים: בין הפנסיונים הבודדים בירושלים. הכלבים נמצאים בבית פרטי עם חצר גדולה ומגודרת מוצפת שמש. לפחות שעה וחצי ביום של טיול או פעילות גופנית. הכלבים ישנים בתוך הבית. האכלה במזון המקורי של הכלב.

מחיר: 85 שקל ליום.

כלבים