פייסבוק גייסה 200 מיליון דולר מדיגיטל סקיי הרוסית בתמורה לנתח של 1.96%

הנתח משקף לה שווי של 10 מיליארד דולר ■ לדיגיטל סקיי לא יהיה מושב בדירקטוריון החברה ■ הסכום מהווה כשני שליש מהשווי לפיו השקיעה מיקרוסופט בפייסבוק ב-2007, כשרכשה 1.6% לפי שווי של 15 מיליארד דולר

הרשת החברתית פייסבוק הודיעה היום (ג') כי גייסה 200 מיליון דולר מחברת האינטרנט הרוסית דיגיטל סקיי (DST), לפי שווי של 10 מיליארד דולר. החברה הגיעה להסכם עם החברה הרוסית לפיו 1.96% מהבעלות על הפייסבוק תועבר לידיה בעבור הסכום הנ"ל.

סכום זה מהווה כשני שליש מהשווי לפיו השקיעה מיקרוסופט בפייסבוק באוקטובר 2007, כשרכשה 1.6% בחברה בתמורה ל-240 מיליון דולר. אז בוצעה העסקה לפי שווי של 15 מיליארד דולר לפייסבוק.

בנוסף הסכימה דיגיטל סקיי לרכוש מניות של עובדי פייסבוק ועובדיה לשעבר אשר הסכימו להנזיל את החזקותיהם בתמורה לעד 100 מיליון דולר נוספים. פייסבוק דיווחה כי דיגיטל סקיי לא תקבל מושב בדירקטוריון החברה הפרטית כחלק מהסכם ההשקעה.

על-פי דיווחים במדיה, פייסבוק בחנה מספר אפשרויות לגיוס הון נוסף, לאחר שהפופולריות של אתר הרשת החברתית, בו משתמשים כ-200 מיליון איש ברחבי העולם, הביאה לעלייה בעלויות השירותים שנותנת החברה למשתמשיה.

"מספר חברות פנו אלינו, אבל DST בלטה מעל כולן על רקע התפיסה הגלובלית שהם מביאים, המגובה בקצב צמיחה מרשים והשגים פיננסיים של השקעותיהם בתחום האינטרנט", אמר מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, בהודעת החברה.