יהלי שפי: "אני עוזב את החברה בהרגשה נוחה, בוודאי עם התוצאות המצוינות של הרבעון הראשון"

הפניקס, שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה, רשמה ברבעון הראשון גידול של כ-65% ברווח הנקי, לכ-114 מיליון שקל לעומת רווח של 69 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2008

"אני עוזב את החברה בהרגשה נוחה, בוודאי עם התוצאות המצוינות של הרבעון הראשון", סיכם המנכ"ל היוצא של הפניקס , יהלי שפי, את דו"חות החברה המשקפים התאוששות מתחילת השנה. "הרבעון הראשון התאפיין בהמשך התחזקות התוצאות החיתומיות בתחום הביטוח, יעד משמעותי שהצלחנו להשיג", הוסיף שפי, שיפרוש בשבוע הבא לאחר ארבע שנים בתפקיד, ויפנה את מקומו לאייל לפידות.

"עיקר השינויים שעשינו בחברה בתקופתי, בהסתכלות לאחור, הם ב-DNA של החברה, התהליכים בה ומהפך במבנה החברה", ציין שפי. "כיום החברה ניצבת כשפונקציות הייצור שלה פועלות מצוין, ויש לה צוות ניהולי מצוין".

*ניתן להכריז על סוף המשבר?

שפי: "אין לדעת אם המשבר מסתיים, ולדעתי אנו רחוקים מסופו. התשואות שראינו ברבעון הראשון ועד כה בשני, הן יותר תגובה לירידות שהיו קודם לכן והביעו חרדה, והן לא יוכלו להימשך לאורך זמן. כמו מטוטלת - תנועה חזקה פועלת לשני הכיוונים. עם זאת, חזרנו למסלול נורמלי לאחר חצי שנה של הפסדים עצומים, ואני חושב שתחול רגיעה".

*הרע ביותר מבחינת שוק ההון והמיתון כבר מאחורינו?

"אני צופה קשיים בהמשך פגיעה בצמיחה ואבטלה, אך השיא של המשבר הפיננסי כבר עבר".

קיטון בערך הגלום

הפניקס, שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה, רשמה ברבעון הראשון גידול של כ-65% ברווח הנקי, לכ-114 מיליון שקל לעומת רווח של 69 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2008. רווחי הקבוצה נבעו במידה רבה מהרוח הגבית של שוקי ההון. הרווח הכלכלי הכולל, המשקלל את הרווחים שנזקפים לקרן הון, הסתכם ברבעון בכ-266 מיליון שקל לעומת סך של כ-51 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

החברה הרוויחה בכל מגזרי הפעילות, כשתחום החיסכון לטווח ארוך הניב רווח של 79 מיליון שקל ברבעון - רובו ככולו (76 מיליון שקל) בביטוח חיים והיתרה בפנסיה. הפרמיות שרשמה החברה בביטוחי החיים גדלו בכ-4% לסך של 663 מיליון שקל.

תחום הביטוח הכללי הניב רווח לפני מס של 22 מיליון שקל, לעומת איזון ברבעון המקביל. בביטוח רכב חובה וביטוחי חבויות המשיכה הפניקס להציג הפסדים, כשביטוחי הרכוש הניבו את הרווח בביטוח הכללי. הפרמיות שלה בביטוח הכללי צמחו בכ-7.5% לכ-437 מיליון שקל, כשברכב חובה נרשם גידול של 45% בפרמיות שהסתכמו ב-101 מיליון שקל.

במגזר ביטוחי הבריאות רשמה החברה עלייה של 17% בפרמיות ל-237 מיליון שקל, כאשר הרווח לפני מס הסתכם בכ-35.5 מיליון שקל - גידול של כ-93% לעומת רווח של 18.4 מיליון שקל ברבעון המקביל. הפניקס מפרטת כי הציבה יעד פרמיות בתחום הבריאות של מעל מיליארד שקל ב-2009.

בדו"חות איחדה הפניקס לראשונה את תוצאות אקסלנס במגזר הפיננסים, שהניב רווח של 47 מיליון שקל. בהפניקס מדווחים, שבעקבות האיחוד ירד הרווח הנקי שלה בכ-15 מיליון שקל. אומדן התמורה למייסדי אקסלנס עודכן לכ-600 מיליון שקל.

במסגרת הדו"חות פרסמה הפניקס את הערך הגלום (EV) בפוליסות לטווח ארוך בביטוחי החיים והבריאות שלה ב-2008. ה-EV הסתכם ב-2.84 מיליארד שקל לעומת כ-3.81 מיליארד שקל (מתואם אינפלציה) לסוף 2007. ערך העסקים החדשים (VNB) קטן בשנה החולפת ל-68 מיליון שקל, מ-103 מיליון שקל ב-2007.