חשד: AT&T היטתה את תוצאות גמר "אמריקן איידול" ע"י אספקת מכשירי סלולר עם הודעות SMS בחינם

נציגים של AT&T, שרק באמצעות הודעות טקסט שנשלחות דרך הרשת הסלולרית שלה ניתן להצביע למתחרים ב"אמריקן איידול", סיפקו את שירותי ה-SMS החינמיים בשתי מסיבות בארקנסו בהן נכחו מעריציו של כריס אלן

AT&T , אחת מהמפרסמות הגדולות ב"אמריקן איידול", נחשדת כי היטתה את תוצאות הגמר על-ידי אספקת טלפונים ניידים עם שירותי SMS בחינם, למצביעים שאורגנו על-ידי מעריצים של כריס אלן ממדינת ארקנסו, מי שבסופו של דבר זכה בתוכנית.

נציגים של AT&T, שרק באמצעות הודעות טקסט שנשלחות דרך הרשת הסלולרית שלה ניתן להצביע למתחרים ב"אמריקן איידול", סיפקו את שירותי ה-SMS החינמיים בשתי מסיבות בארקנסו לאחר ההופעה האחרונה בתוכנית. כך לפי החברה ואנשים שנכחו באירועים הללו.

נראה כי לא נעשו מאמצים דומים להעניק שירותי SMS חינמיים לתומכי אדם למברט, שהגיע למקום השני. מאז - תומכים זועמים של למברט הציפו את הצ'אטים המקוונים עם הודעות, הטוענות לאי-סדירות בהצבעה.

פקידים ברשת פוקס סרבו לדון בסוגייה. בהצהרה שפורסמה אתמול (ג'), דובר של AT&T אמר כי "הוזמנו למסיבות הצפייה בארקנסו, אותן ארגנה הקהילה. כמה עובדים מקומיים הביאו עמם מספר קטן של טלפונים להדגמה, ולאלה שהתעניינו העניקו הדגמות בשליחת הודעות טקסט".

בשני האירועים בארקנסו, נציגי החברה עזרו למעריצים של אלן, על-ידי כך שהסבירו להם כיצד לשלוח 10 או יותר הודעות טקסט, באמצעות לחיצה בודדת, מה שידוע כ-power text. לשיטה זו השפעה גדולה יותר על ההצבעה, לעומת הודעות טקסט יחידות או שיחות שנעשות לאולפן מקווי טלפון רגילים.

נראה כי מאמצי מהחברה עומדים בניגוד לחוקי ההצבעה של "אמריקן איידול" בשתי דרכים: בסוף כל פרק בתוכנית מופיעה על המסך אזהרה כי הצבעות הנשלחות באמצעות "שיפורים טכניים", אשר משפיעות בצורה לא הוגנת על התוצאות, עלולות להיפסל. בנוסף, התוכנית מצהירה כי הצבעות באמצעות הודעות טקסט פתוחות אך ורק למנויים.