ייצוגית ב-286 מיליון שקל נגד קשת אג"ח שבשליטת אקסלנס בגין קריסת ליהמן ברדרס

לטענת התובע, הנתבעים לא עידכנו את מחזיקי האג"ח לגבי התדרדרותה הכלכלית של ליהמן ברדרס, והצליחו לייצר נתק בין ליהמן ברדרס ומצבה הכללי המתדרדר ובין שווי האג"ח של קשת - זאת עד לקריסה המוחלטת

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה בקשה לאשר תביעה ייצוגית בהיקף של 286 מיליון שקל נגד קשת אג"ח שבשליטת בית ההשקעות אקסלנס , מנהלי החברה ודירקטורים בה, אהרון בירם, ערן פוקס, מוטי מערבי, ורמי אורדן.

לטענת התובע, שי עברון, קשת פעלה לצורך מטרה אחת והיא גיוס כסף מהציבור כנגד אג"ח שהנפיקה, כאשר הכספים שגויסו נועדו להפקדה בידי ליהמן ברדרס, כנגד התחייבותה לשלם לקשת תשלומי ריבית והחזר של הקרן. התחייבות זו היתה מקור ההכנסה היחידי, שאמור היה לפרוע את התחייבות קשת כלפי מחזיקי האג"ח.

ואולם לטענת התובע, באמצעות עו"ד אמיר שאשא וליאור צמח, הנתבעים לא עידכנו את מחזיקי האג"ח בכל הנוגע להתדרדרותה הכלכלית של קבוצת ליהמן ברדרס, והצליחו לייצר נתק בין ליהמן ברדרס ומצבה הכללי המתדרדר ובין שווי האג"ח של קשת. זאת, עד לקריסה המוחלטת.

עוד טוען התובע כי פגם נוסף בהתנהלות הנתבעים נוגע לאי-עריכת ביטוח פיקדונות של מאות מיליוני השקלים של המשקיעים המופקדים בליהמן ואי-נקיטה בפעולות הגנה כנגד קריסתה של ליהמן ברדרס, לרבות העברת הפיקדון למוסד פיננסי אחר.