פשרה: אסם תפצה ב-200 אלף שקל את אב הבית הוותיק שלה שפוטר לאחר שתבע אותה

סמי נחום טען בתביעתו כי בניגוד למעמדו האמיתי באסם - החברה דרשה ממנו לעבוד לפי צורת התקשרות של עצמאי למראית עין, משיקולים שאינם רלוונטיים לאופי עבודתו

קונצרן אסם ישלם פיצוי בסך 200 אלף שקל לסמי נחום, ששימש במשך כ-28 שנה כאב הבית של החברה. כך נקבע בהסכם פשרה עליו חתמו הצדדים, בהמלצת בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב.

הפיצוי שולם מבלי להודות בחבות, ובתמורה ימחק נחום את תביעתו.

נחום טען בתביעתו, באמצעות עוה"ד אלכסנדר ספינרד ועידית ברזילי, כי בניגוד למעמדו האמיתי באסם - החברה דרשה ממנו לעבוד לפי צורת התקשרות של עצמאי למראית עין, ומשיקולים שאינם רלוונטיים לאופי עבודתו.

לטענתו נחום הוא ביקש פעמים רבות להסדיר את מעמדו כדי שיוכר כעובד מן המניין - כפי שאכן היה, אך אסם "משכה" אותו כשאמרה לו כי בבוא היום יוכל לתבוע את כל זכויותיו יחד.

לטענתו, בשל ניסיונותיו לקבל מעמד כעובד, החלה אסם להפחית באופן הדרגתי את עבודתו ואת שכרו, והוא נאלץ להגיש נגדה תביעה בסך 2.4 מיליון שקל כדי שיוכר כעובד.

לדבריו, אחרי פחות מחודש הוא פוטר באמצע העבודה, בלא התראה מוקדמת, בהוראת הסמנכ"ל גיא חזק.

בתביעתו טען כי לפי המבחנים שקבע בית הדין הארצי, יש להכיר בו כעובד ולא כקבלן עצמאי. "מדובר במקרה קלאסי בו עובד פשוט ניצב מול מנהלים, כלכלנים ועורכי דין של חברת מזון מהגדולות בארץ. אין ספק כי הנתבעת פעלה בחוסר תום-לב משווע, אם לא בזדון, כשנמנעה ביודעין מלהסדיר את יחסיה עימו באופן אמיתי כיחסי עובד-מעביד - ותחת זאת בחרה לנשלו מזכויותיו", נטען.

כאמור, בדיון הציעה השופטת ד"ר אריאלה גילצר-כץ לצדדים לסלק את התביעה תמורת הפיצוי האמור. (עב' 10407/07).