התרסקות הליש"ט והמיתון העולמי הובילו את בגיר להפסד של 2.4 מיליון דולר

מכירות החברה קטנו ב-31% ל-29.8 מיליון דולר ■ תוכנית ההתייעלות הובילה לירידה של כ-30% בהוצאות

המשבר הכלכלי פגע גם בתוצאות חברת הטקסטיל בגיר. החברה, שבשליטת בי.ג'י.איי של צביקה בארנבוים וקרן פימי של ישי דוידי, הפסידה ברבעון הראשון של השנה 2.4 מיליון דולר.

מניית בגיר אינה נסחרת בבורסה, אך תוצאותיה מתפרסמות במסגרת הדו"חות של בי.ג'י.איי הציבורית.

מהדו"חות עולה כי בגיר ספגה ברבעון הראשון ירידה של 31% בהכנסות לרמה של 29.8 מיליון דולר. בבגיר מסבירים כי חלק משמעותי מהקיטון נובע מהיחלשות הליש"ט והאירו מול הדולר, ששחקה את מחירי המכירה. גורמים נוספים שהובילו לירידה הם תמהיל מוצרים עם רווחיות נמוכה יותר שאפיין את הרבעון החולף, וירידה כמותית במכירות בעיקר בשוק הגרמני.

שיעור הרווח הגולמי ברבעון האחרון עמד על 18.5%, לעומת 25.8% ברבעון המקביל. השחיקה ברווחיות נובעת גם בשל תקנות ה-IFRS, שבמסגרתן הגנות המטבע בהן השתמשה החברה נרשמו בדו"חות הרבעון האחרון בשנת 2008. רווחי החברה נשחקו גם בשל סגירת המפעל בירדן.

במקביל, גם השפעת תוכנית ההתייעלות בה נוקטת החברה באה לידי ביטוי בדו"חות. כך, ההוצאות ירדו בקרוב ל-30% לעומת הרבעון המקביל, והסתכמו ב-6.1 מיליון דולר.

לחברה יש מחלוקת עם שני בנקים בנוגע להסכמים עימם. בינה לבין אחד הבנקים בארץ קיימת מחלוקת באשר למועד פירעון הקרן של אחת ההלוואות, בהיקף של 3.6 מיליון דולר, שהיא שנטלה ממנו. אולם לטענת בגיר, היא כבר הגיעה להסכמה עקרונית עם הבנק באשר למועד התשלום, כך שהוא יתבצע ביולי 2010 - המועד בו טוענת החברה שהוא אמור היה להתבצע. יחד עם זאת, ההסדר תלוי בחלוקת השיעבודים בין הבנקים.

בנוסף יש לבגיר מחלוקת עם בנק בגרמניה, לאחר שלפני שנתיים היא רכשה חברה במדינה תמורת 8 מיליון אירו. לפי ההסכם, אחד הבנקים בגרמניה אמור לממן 70% מהתשלומים שמועברים לצד המוכר מדי שנה, כשהתשלום השנתי נקבע לפי נוסחה מסוימת.

אך בין בגיר לבנק קיימת מחלוקת לגבי חישוב הנוסחה, ולכן בינתיים הבנק אינו מעביר את התשלום השנתי. שני הצדדים נמצאים במשא-ומתן לגבי התשלום, ואם הבנק יסרב לשלם - צפויה בגיר לשלם בעצמה את הסכום העומד על 1.4 מיליון דולר. במקביל היא עשויה גם לפתוח בהליכים משפטיים מול הבנק.