כלכלני בנק הפועלים: " גל העליות פותח אפשרות למימושי רווחים אך בטווח הארוך והבינוני המגמה החיובית תימשך"

כלכלני בנק לאומי: "לנוכח ביצועי השוק המקומי, עולה הסבירות לתיקון, למרות שישנן מניות במחירים אטרקטיביים" ■ הפועלים: צפויה עלייה חד פעמית באינפלציה בשל העלאות המיסים שלא תוביל להעלאת ריבית

בסקירה השבועית של בנק הפועלים מעריכים כלכלני הבנק כי "בטווח הבינוני רמות המחירים הנוכחיות, וההערכות כי הידרדרות הכלכלה הגלובלית נמצאת במגמת בלימה, עשויות לתמוך במגמה החיובית בשווקים. עם זאת, גל העליות של החודשים האחרונים פותח אפשרות למימושי רווחים, כפי שנרשמו בשוק לפני מספר ימים, ואנו סבורים כי יתכנו תיקונים נוספים גם בהמשך. בפועלים מציינים כי להערכתם, בטווח הבינוני והארוך המגמה החיובית תימשך בשווקים.

עוד מציינים כלכלני הבנק כי "העליה החזויה באינפלציה לאור העלאות המסים, שחלקן כבר נכנסו לתוקפן (כגון העלאת הבלו על הדלק), הנה טכנית וחד פעמית, ולהערכתנו לא תביא להעלאת הריבית במשק בחודשים הקרובים. גם התשואות באפיקים הסולידיים עודן נמוכות ובעלות אטרקטיביות נמוכה בהשוואה לאפיק המנייתי".

כלכלני הבנק ממליצים להמשיך ולבנות פוזיציה מנייתית ארוכת טווח, תוך דגש על התאמת מידת החשיפה לרמת הסיכון של הלקוח, והתחשבות ברמת התנודתיות הגבוהה של שוקי המניות בתקופה זו. כמו כן, מממליצים בפועלים לבטח את תיק המניות באמצעות אופציות מעו"ף, אשר סטיות התקן הגלומות בהן ירדו לאחרונה לרמה של כ-21% בלבד.

כלכלני בנק לאומי: "לנוכח ביצועי השוק המקומי לאחרונה, עולה הסבירות לתיקון"

בסקירה השבועית של כלכלני בנק לאומי נכתב כי "התמקדות המשקיעים בסימנים אופטימיים לכך ששיאו של המשבר מאחורינו, תוך התעלמות מהיות הסביבה המאקרו כלכלית בעייתית, תתמוך בהמשך המגמה החיובית. יחד עם זאת, לנוכח ביצועי השוק המקומי בתקופה האחרונה עולה הסבירות לתיקון". למשקיעים לטווח ארוך המעוניינים לטייב את תיק ההשקעות שברשותם, ניתן למצוא ניירות ערך במחירים נוחים גם לאחר גל העליות האחרון.

בפועלים ממליצים לשמור על מח"מ קצר בתיק האג"ח

בפועלים ממליצים לשמר את מרכיב הנזילות ומח"מ השקעות קצר בתיק האג"ח. מק"מ מומלץ למשקיעים המבקשים השקעה עם תנודתיות וסיכון נמוכים. הגילונים אינם אטרקטיביים בשל תוספות התשואה השליליות הגלומות במרבית האגרות. לגבי שחרים, מציינים בפועלים כי על אף תלילות העקום ובהתחשב בתנודתיות המאפיינת את האגרות הארוכות אנו ממליצים לנהל מח"מ השקעה בינוני של 1.5 עד 3 שנים באפיק השקלי.
האפיקים הצמודים קצרים - ממליצים בפועלים להיצמד לאג"ח קונצרניות צמודות מדד לטווחים של עד 3 שנים מאחר ורמת התשואות באגרות החוב הממשלתיות הקצרות, מגלמת תשואה שלילית. האפיק הצמוד בינוני פחות מעניין להשקעה בשל ציפיות האינפלציה הגבוהות שעומדות על למעלה מ-2.6%. האפיק הצמוד הארוך אינו מעניין להשקעה לאור החשש מפני המשך עליית תשואות על רקע הצפי לגידול בגירעון לכדי 6%-6.5% מהתוצר.

כלכלני הפועלים: "ישנם מספר גורמים התומכים בהיחלשות השקל"

להערכת כלכלני בנק הפועלים, השקל צפוי להיסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת, כשבראש ובראשונה הוא יושפע מהתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם. יחד עם זאת, בין הגורמים התומכים בהיחלשות השקל ניתן למנות את הקיטון בעודף בחשבון השוטף, הפער המינורי בין הריביות של השקל והדולר ורכישות הדולרים מידי יום על ידי בנק ישראל. בפועלים ממליצים להחזיק מט"ח בשיעור של כ-10%, תוך התמקדות בעיקר דולר, המהווה מטבע מקלט מרכזי במשבר הגלובלי.

לאומי: בהודעת הריבית צוינו סימני התייצבות שעשויים להביא להפסקת רכישות המט"ח

חצייתו של שער החליפין את רף ה-4 שקלים לדולר, הביאה גם להפעלת פקודות מכירה רדומות (סטופ-לוס) שהעצימו את המגמה. מנגד, התבטאותו הפומבית של נגיד בנק ישראל, כפי שצוטטה בתקשורת, מיתנה את המגמה האמורה. בהתבטאותו הדגיש הנגיד את חשיבות רכישות המט"ח וחשיבותו של דולר חזק, בפרט על רקע הימצאותו של המשק המקומי בעיצומו של מיתון. יחד עם זאת, בהודעת הריבית צוינו סימנים רבים להתייצבות המצב בארץ ובעולם והערכות לגבי חידוש הצמיחה לפני סוף השנה, עיתוי בו ניתן לצפות להפסקת רכישות המט"ח, דבר שעשוי לתמוך בהתחזקות השקל כבר בעיתוי הנוכחי.