הסטארט-אפ הישראלי Peer39 גייס 10.5 מיליון דולר

כך נודע ל"גלובס" ■ החברה מפתחת פלטפורמה לניטור תכנים ופרסום באינטרנט ■ המנכ"ל, עמיעד סולומון: "אנחנו מתמקדים במו"לים הגדולים. בעתיד הקרוב כולם יפנו לתחום הזה, של הפרסום הסמנטי"

חברת הסטארט-אפ הישראליתPeer39 השלימה סבב גיוס הון שלישי בהיקף של 10.5 מיליון דולר. כך נודע ל"גלובס". קרן ההון סיכון הישראלית אוורגרין הובילה את סבב הגיוס לצד המשקיעים הקודמים בחברה - קיינן פרטנרס, סיליקון ואלי בנק, JP מורגן ו-Dawntreader Ventures. מאז הקמתה גייסה החברה 22 מיליון דולר, כולל הגיוס הנוכחי.

החברה, הוקמה בשנת 2006 בידי ניר ברקת ועמיעד סולומון, שמכהן כמנכ"ל שלה. Peer39, שפונה לשוק הפרסום המקוון, מפתחת פלטפורמה לניטור תכנים ופרסום באינטרנט. לחברה אלגוריתמים המאפשרים העלאת ערך של תוכן על-ידי הבנת התוכן שבעמוד ושיבוץ פרסום מתאים.

את ההון הראשוני השקיעו דן ציפורין, כיום שותף בקיינן ובעבר מנכ"ל שופינג.קום וג'ון מדבד, לשעבר שותף באיזראל סיד פרטנרס.

סולומון אמר אתמול ל"גלובס" כי "בניגוד לפרסום קונטקסטואלי, שמחפש מילת מפתח, המערכת שלנו יודעת לפענח את המובן של התוכן. לדוגמה, המילה, Tiger Woods יכולה להיות מתורגמת כ'יער נמר', אבל למעשה זה שחקן גולף ידוע. בשל היכולת הזו, המערכת שלנו יודעת לאפשר למו"לים להתאים פרסום בזמן אמת בהתאם לתוכן".

* בכמה זה משפר את היכולת של המו"לים להרוויח מהפרסום?

"יש לקוחות שיודעים להעביר עד 70% מהתוכן לקטגוריות יותר רווחיות בעזרת התאמה למפרסם תוכן ספציפי".

* מי הלקוחות שלכם?

"אנחנו מתמקדים במו"לים הגדולים. חלקם לא רוצים להיחשף, אך החוזה הגדול האחרון נחתם עם השבועון NewsWeek, לו אנחנו מספקים לא רק את היכולת להתאים את התוכן לפרסומות, אלא גם את האפשרות להבחין אם התוכן חיובי או שלילי ולא לפרסם במצב של תוכן שלילי. כך למשל בסיפור התרסקות המטוס על נהר ההדסון, ברור שחברות תעופה לא ירצו לפרסם את עצמן לצד הדיווח. אנחנו מאפשרים את זה".

* מול מי אתם מתחרים?

"כרגע השחקניות הגדולות לא פעילות בתחום. הן מספקות טכנולוגיה, כמו גוגל, אך בעתיד הקרוב כולם יפנו לתחום הפרסום הסמנטי. אם באבולוציה של הפרסום המקוון, התחילו מפרסום קונטקסט ועברו לפרסום התנהגותי, התחום הסמנטי הוא הגל הבא ואנחנו מקווים להוביל אותו".

לדברי סולומון, ההון שגויס יאפשר לחברה להרחיב את מאמצי המכירות והשיווק במקביל להמשך פיתוח הטכנולוגיה.

יזהר שי, שותף בקיינן פרטנרס, שהשקיעה בחברה לראשונה לפני כשנה, אמר כי "הפוטנציאל של החברה נובע מכך יש לה שוק גדול, שממשיך לצמוח במהירות; טכנולוגיה מתוחכמת וייחודית, מודל עסקי רווחי וצוות טוב של מייסדים ומנהלים. היא מסומנת כאחת הכוכבות בפורטפוליו שלנו".