הנפט חצה את רף 65 הדולר בנעילה בניו יורק; ובארץ - מחיר הדלק יתייקר ביום א' בחצות בכ-6%

(עדכון) בעקבות המהלך, יעלה ליטר בנזין 95 אוקטן בשירות עצמי 6.14 ש"ח ■ דו"ח המלאים השבועי של משרד האנרגיה האמריקני הצביע על ירידה של 5.413 מיליון חביות - יותר מהתחזיות

מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה ביולי ננעל בעליות שערים נאות, מעל רף 65 הדולר לחבית, בתגובה לירידה חדה מהצפוי במלאי הנפט בארה"ב ולאחר שקרטל אופ"ק הודיע כי לא יגדיל את תפוקת הנפט.

מדו"ח המלאים השבועי של משרד האנרגיה האמריקני עולה כי מלאי הנפט התכווץ ב-5.413 מיליון חביות לעומת צפי לירידה של 150 אלף חביות נפט גולמי בלבד. מלאי הנפט עומד כעת על 363.1 מיליון חביות נפט גולמי. מלאי הבנזין התכווץ ב-537 אלף חביות, בעוד שאנליסטים חזו ירידה של 1.3 מיליון חביות. מלאי תזקיקי הנפט גדל ב-248 אלף חביות.

מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה ביולי עלה ב-2.6% ל-65.08 דולר לחבית בנעילה, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

ובזירה הישראלית: הדלק יתייקר ביום ראשון בחצות בעוד כ-6% בעקבות עליית מחירי הנפט בבורסות העולם. בעקבות המהלך, יעלה ליטר בנזין 95 אוקטן בשירות עצמי 6.14 ש"ח.

נזכיר כי לפני פחות משבוע חלה התייקרות בשיעור דומה במחיר הדלק, בשל העלאת המס המוטל עליו. במשרד האוצר צופים שהעלאות המחירים האחרונות, יניבו לקופת המדינה למעלה ממיליארד ש"ח נוספים מדי שנה.

ההעלאה נועדה למנוע את הגדלת הגירעון בקופת המדינה, על רקע ירידה חדה בהכנסות האוצר מגביית מיסים. ממשרד התשתיות נמסר כי רכיבי המס במחיר מהווים 60% מהמחיר לצרכן.

מתחילת השנה רשם הבנזין התייקרות של כ-15%, כשמחירו עוקב אחרי מגמת מחירי הנפט והדלקים בעולם. עם זאת, בשבועות האחרונים נרשמה דווקא ירידה בערכו, כשמחירה של חבית נפט הגיעה עד מתחת לקו 50 הדולרים.

בסוף החודש שעבר הוזל מחירו של בנזין 95 אוקטן ב-0.37%, לראשונה מתחילת השנה. מחירו של ליטר אחד הוזל אז בשתי אגורות - לרמה של 5.44 ש"ח.