אוסטרליה: עשרות מקרים של שפעת החזירים באוניית נופש של קרניבל קרוז; אנשי הצוות הוכנסו לבידוד

קרניבל קרוז היא חברת שיט בנמצאת בבעלותו של מיקי אריסון ■ ממשלת אוסטרליה: הנגיף המדובר נמצא אצל 53 איש שהיו על האונייה ■ מנכ"לית קרניבל אוסטרליה: מדובר בשלושה מקרים בלבד

משרד הבריאות של אוסטרליה מסר היום (ו') כי "פאסיפיק דון", אוניית נופש של חברת קרניבל , שבבעלות מיקי אריסון, נתבקשה שלא לעגון בנמל של צפון-קווינזלנד באוסטרליה, לאחר ש-53 מהאנשים על האונייה, חלקם תיירים וחלקם אנשי צוות, נדבקו בשפעת החזירים.

רוב הנוסעים שנמצאו נושאים את הווירוס הגורם לשפעת החזירים התלוננו על "חולשה קלה". הם אובחנו כאשר ה"פאסיפיק דון" עגנה בסידני ב-25 בחודש. הבדיקה בוצעה לאחר ששלושה אנשי צוות נמצאו חולים בשפעת. האונייה מכילה 2,000 נוסעים והשייט הנוכחי שלה החל ביום שני האחרון.

חברת קרניבל טענה כי היא נוקטת באמצעים להפחתת הסיכון, כולל בדיקה לאיתור הווירוס בכל הנוסעים שעולים על כלי השיט שלה, ובקשה מנוסעים שחווים סימפטומים חשודים לדווח מייד לצוות הרפואי שעל האוניות. הצוותים על האוניות קיבלו הוראה לתת טיפול מלא ובחינם לנוסעים הפונים. קרניבל אף שינתה חלק ממסלולי השיט לאחר שהממשל האמריקני המליץ לפני שבועיים להימנע מביקורים לא הכרחיים במקסיקו.

בניגוד להודעה של ממשלת אוסטרליה, בקרניבל טוענים כי הנוסעים ב"פאסיפיק דון" לא אובחנו כחולים והיחידים שאובחנו הם שלושת אנשי הצוות. צוות האוניה נתון כעת בבידוד ומקבל טיפול אנטי ויראלי.

אן שרי, מנכ"לית קרניבל אוסטרליה, אמרה כי אוסטרליה נתונה כעת בתקופה של שפעת עונתית ולכן, "אין זה בלתי צפוי ששני נוסעים מתוך 2,000 יחוו סימפטומים דמויי שפעת. בנסיבות הקיימות, אנחנו מבודדים נוסעים בתאיהם, ומספקים להם טיפול שיזרז את החלמתם".

מניית קרניבל ירדה אתמול ב-2.3% ונסחרה תמורת 24.24 דולר, לאחר פרסום הידיעה על ה"פאסיפיק דון".