סוף למיזוג הכושל בין טיים-וורנר ו-AOL; חברת האינטרנט תשוב להיות עצמאית בסוף 2009

9 שנים לאחר המיזוג הגדול ביותר בענף המדיה, ולאחר שכל הציפיות מהשילוב בין מדיה חדשה לישנה לא הוכיח את עצמו - טיים-וורנר החליטה לפצל מחדש את אמריקה און ליין ■ המהלך עשוי להוביל למיזוג בין AOL ליאהו

תשע שנים לאחר המיזוג הודיעה אתמול (ה') ענקית המדיה טיים-וורנר על פיצולה של חברת הבת AOL (אמריקה און ליין) במהלך שיחזיר את חברת האינטרנט להיות חברה עצמאית.

המיזוג, שנחשב בזמנו לחיבור עתיר פוטנציאל בין הניו מדיה של האינטרנט לגוף מדיה ותיק, הפך בשנים האחרונות לנטל, שאנליסטים רבים רואים בו את הכישלון הגדול ביותר בהיסטוריה של תעשיית הרכישות והמיזוגים.

בניגוד לציפיות, אף אחת מהסינרגיות בין טיים-וורנר ל-AOL לא השתלמה לבסוף ובאפריל דיווחה החברה על ירידה של 14% ברווחיה, כשהיא מצביעה על ירידה בהכנסות של AOL כאחת הסיבות לכך.

ג'פרי בווקס, יו"ר ומנכ"ל בפועל של טיים-וורנר אמר: "אנחנו מאמינים ש-AOL תזכה להזדמנויות טובות יותר שיאפשרו לה למצות את מלוא הפוטנציאל שלה כחברת אינטרנט עצמאית ומובילה". בווקס טען עוד שהפיצול מחדש יאפשר לשתי החברות גמישות רבה יותר מבחינה תפעולית ואסטרטגית.

אנליסטים לתחום ההייטק הביעו אתמול אופטימיות לגבי סיכוייה של AOL לנצל את הפיצול כדי לגוון את פעילותה ובכך לשפר את הכנסותיה. פעילותה של החברה כחלק מטיים-וורנר הוגבלה לפעילות הליבה שלה, כדי שאלה לא יתנגשו עם יתר החטיבות של תאגיד הענק.

הפיצול של AOL מטיים-וורנר יבוצע לקראת סוף 2009, ויש הערכות כי החברה העצמאית תנסה להגיע למיזוג או לשיתוף פעולה עם יאהו, במטרה להוות משקל נגד לכוחה של גוגל. מהלך הדומה לזה שניסתה מיקרוסופט לבצע לפני שנה, כשהציעה לרכוש את יאהו.