ממשלת גרמניה בחרה במגנה הקנדית להצלת אופל; גרמניה תעניק לחברה הלוואה מיידית של 2.1 מיליארד דולר

מגנה, שמאחוריה עומד הבנק הרוסי Sberbank ויצרנית המשאיות Oleg Deripaska, הודיעה כי תזרים יותר מ-500 מיליון אירו לאופל, אשר מעסיקה 25 אלף איש ברחבי גרמניה

גרמניה החליטה היום בבוקר (שבת) כי מגנה אינרנשונל, יצרנית חלקי חילוף לרכב מקנדה, תשתלט על אופל, הזרוע האירופית של ג'נרל מוטורס . המשא ומתן בין ממשלת גרמניה למגנה נמשך עד היום לפנות בוקר, כאשר שר האוצר הגרמניה, פייר סטייברוק, הודיע כי העסקה נחתמה.

על פי תנאי ההסכם, ממשלת גרמניה תספק הלוואה מיידית של 1.5 מיליארד אירו (2.1 מיליארד דולר) למימוש העסקה.

על אף זאת, מפעלים של החברה בגרמניה עלולים לפטר 2,500 עובדים, בשל "נפח הפעילות המוגזם של ג'נרל מוטורס".

לאחר 6 שעות רצופות של דיונים בין פוליטיקאים גרמנים, נציגים של ממשלת ארה"ב ומנהלים מג'נרל מוטורס ומגנה, הגיעו הצדדים להסכמה. "מצאנו פתרון שיאפשר את המשך קיומה של אופל", אמר שר האוצר הגרמני.

מגנה, שמאחוריה עומד הבנק הרוסי Sberbank ויצרנית המשאיות Oleg Deripaska, הודיעה כי תזרים יותר מ-500 מיליון אירו לאופל, אשר מעסיקה 25 אלף איש ברחבי גרמניה. לפני החתימה על ההסכם, מגנה תכננה לפטר 2,500 עובדים של החברה בגרמניה, כ-10% ממצבת כוח האדם של אופל. פיאט, שגם היא התעניינה ברכישת אופל, תכננה לפטר 10,000 עובדים.

הפרטיים הסופיים של העסקה עדיין לא פורסמו, אך על פי ההערכות, ג'נרל מוטורס תחזיק ב-35% ממניות החברה, כאשר עובדי אופל יהיו הבעלים של 10% מהמניו.ת.