לין מתקדם לצעד הבא: איגוד לשכות המסחר יפרוש מלשכת תיאום הארגונים הכלכליים בעקבות עסקת החבילה

גלובס tv לטענתו, עסקת החבילה פוגעת במגזר העסקי ■ לפני כשבועיים עתר לין לבית הדין הארצי לעבודה כנגד עסקת החבילה, וביקש להוציא צו מניעה כנגד ההסתדרות, משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר ■ ברוש: "הודעת הפרישה של איגוד לשכות המסחר מלשכת התיאום איננה מפתיעה אותי כלל ועיקר"

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, הודיע היום (א') בכנס של הלשכה על פרישת איגוד לשכות המסחר מלשכת התיאום של הארגונים הכלכליים בראשות שרגא ברוש בעקבות עסקת החבילה - חבילת ההסכמים הכלכליים של הממשלה וההסתדרות.

לטענת לין, החבילה שהתקבלה פוגעת במגזר העסקי. בנוסף אמר לין כי באיגוד מעריכים שהשנה ייסגרו בישראל 49 אלף עסקים.

לפני כשבועיים עתר איגוד לשכות המסחר בראשות לין, לבית הדין הארצי לעבודה כנגד עסקת החבילה, וביקש להוציא צו מניעה כנגד ההסתדרות, משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר. לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, שחתומה גם היא על עסקת החבילה, לא נכללה בבקשה לצו המניעה, ככל הנראה משום שאיגוד לשכות המסחר נחשב לחבר משמעותי בה.

נשיא בית הדין, השופט סטיב אדלר, הורה לגופים המדוברים לספק הסברים, ובמקביל הגישה ההסתדרות לבית הדין לעבודה בקשה דחופה למניעת העתירה. ההסתדרות טענה כי איגוד לשכות המסחר, מסיבה כזו או אחרת, לא חתם רשמית על הסכם שעליו חתמה לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים מול ההסתדרות בשנת 2006, ואשר בו נקבע כי נושאים שקשורים ליחסי העבודה במשק יובאו להסכמים משותפים בלבד ולא לחקיקה. כיוון שהאיגוד לא חתם על ההסכם, טענה ההסתדרות, יש למחוק את עתירתו על הסף - ואף לחייב אותו בהוצאות.

נשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון, גד שפר, מסר בתגובה לפרישת לין: "ממשלת ישראל, כדי להשיג שקט תעשייתי מדומה, מוכרת את המגזר העסקי, הממשלה נכנעת להסתדרות הדורשת 'דמי חסות' - ואנחנו המחיר שהיא משלמת, בהסכמתה ובעידודה של לשכת התיאום. החקיקה הזו תגרום למגזר העסקים העצמאיים ולמשק הישראלי נזק בלתי הפיך".

ברוש מגיב

שרגא ברוש יו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים כתב במכתב תגובה לאוריאל לין ובו נכתב: "לשכת המסחר לא חתמה עד עצם היום הזה על הסכם אי חקיקה חד צדדית וגם לא הודיעה על הצטרפותה להסכם זה עד עצם היום הזה. התוכנית הכלכלית כפי שגובשה ואושרה ע"י לשכת התיאום כללה בין היתר, שינויים בחוקי העבודה שהובאו לדיון והחלטה בישיבות נשיאי לשכת התאום".

"שינויים אלה הינם חלק מהסכמות בין הממשלה, ההסתדרות והמעסיקים ואינני מבין מי שמך להחליט שהם אינם חלק מהתוכנית הכלכלית למרות שיתר נשיאי לשכת התאום אישרו שינויים אלה כחלק מהתוכנית. אין בשינויים אלה ליצור שינויים ממשיים בתחום יחסי העבודה במשק".

"הודעת הפרישה של איגוד לשכות המסחר מלשכת התיאום איננה מפתיעה אותי כלל ועיקר, משך כל ארבע השנים, האחרונות העדפת לנהוג בגישה בדלנית שהוכיחה כי אתה רואה במאבק "מטרה" ולא "אמצעי" להשגת מטרות. כך היה בהסכם הפיצויים במלחמת לבנון השניה, כך היה גם בתחילת המו"מ על הסכם הפנסיה וכך קורה גם הלאה. אני מכבד את החלטתך לפרוש, אנו נשיאי לשכת התיאום נמשיך להוביל את כלכלת ישראל להישגים רבים כפי שאנו עושים בתכנית הכלכלית הנוכחית".