ירידה מהפרמיירליג מגדילה את האבטלה: 120 מעובדי ניוקאסל יפוטרו

מדובר בעובדים ממחלקות השיווק והתפעול, המהווים כשליש מכוח העבודה של המועדון האנגלי ■ הבעלים מייק אשלי: "התקופה שלי בניוקאסל היתה קטסטרופלית. אני רוצה למכור את המועדון כמה שיותר מהר"

לא רק אוהדי ניוקאסל הולכים לסבול מהעובדה שהקבוצה הידרדרה לליגת המשנה באנגליה. "הטיימס" מפרסם כי 120 מעובדי הקבוצה, ממחלקות התפעול והשיווק של המועדון, יפוטרו בעקבות הקיצוצים הנרחבים שמתכנן הבעלים, מייק אשלי. מדובר ביותר משליש מכוח העבודה של ה"מאגפייז".

אשלי הודיע אתמול (שבת) באופן רשמי כי הוא מעמיד את הקבוצה למכירה עבור סכום של 100 מיליון ליש"ט בלבד במטרה לבצע עסקה מהירה. לפני שנתיים רכש אשלי את ניוקאסל עבור 134 מיליון ליש"ט, ולאחר מכן השקיע בה עוד 110 מיליון ליש"ט מכספו, כך שמכירה בסכום הנ"ל תגרום לו למעשה להפסד כספי גדול. בספטמבר האחרון העמיד אשלי את המועדון למכירה עבור 400 מיליון ליש"ט, אבל המשבר הכלכלי והירידה מהפרמיירליג עשו את שלהם לערך של הקבוצה.

אשלי אמר אתמול ל"סאנדיי טיימס": "זו היתה תקופה קטסטרופלית לכולם. הפסדתי את הכסף שלי ולקחתי כמה החלטות גרועות. עכשיו אני רוצה למכור מהר ככל שאוכל". הונו של אשלי הצטמק בחודשים האחרונים מ-1.4 מיליארד ליש"ט ל-700 מיליון ליש"ט, לפי רשימת העשירים השנתית של "הסאנדיי טיימס".