ביהמ"ש מינה מפרק זמני לחברת הסטארט-אפ הישראלית פרופישנסי

זאת לבקשת עובדיה, שטענו כי לפני כשבועיים חדלה פרופישנסי מפעילותה ■ ל"גלובס" נודע כי במקביל החברה מנהלת מגעים למכירת נכסיה לחברת ITI TranscenData

בית המשפט המחוזי בירושלים נענה לבקשת עובדי חברת הסטארט-אפ הישראלית פרופישנסי (Proficiency) ומינה לה את עו"ד אורן הראל כמפרק זמני. ל"גלובס" נודע כי במקביל החברה מנהלת מגעים למכירת נכסיה לחברת ITI TranscenData.

פרופישנסי, שהוקמה ב-1999, מנוהלת בזמן האחרון על-ידי אלכס שפירא. החברה, שגייסה מאז הקמתה כ-60 מיליון דולר, פועלת בתחום של אינטגרציית נתונים עבור תהליכי תכנון וייצור תעשייתיים. בשיאה היא העסיקה 150 עובדים בישראל, אך באחרונה הצטמצם מספרם ל-10 בלבד.

באמצעות הראל טענו העובדים כי לפני כשבועיים חדלה פרופישנסי מפעילותה, וכל עובדיה פוטרו. החברה ניסתה לגייס כספים נוספים, אך לפני כשבועיים הודיע שפירא שכל הניסיונות כשלו ולכן פרופישנסי סוגרת את שעריה. במקביל פוטרו עובדי 3 החברות-הבנות שלה בארה"ב, גרמניה וצרפת.

עו"ד יורם שיוו, שייצג את החברה בדיון, הסכים כי אין מנוס מפירוקה. לדבריו, לחברה חובות בהיקף של כ-400 אלף דולר, כאשר לחברות-הבנות חובות נוספים בהיקף של 250 אלף דולר. שיוו הוסיף כי אפשרות השיקום היחידה של החברה היתה להגיע להסדר עם הנושה המובטח בארה"ב, קרן ההלוואות האמריקנית הרקולס.

ואולם, המגעים לגיוס כספים ולמכירת החברה כשלו, ולפיכך העסקה עם הרקולס לא יצאה לפועל. "בצער רב, הדירקטוריון נאלץ להסכים לפירוק, כי הוא אינו עומד בהוצאות", אמר שווה בדיון. "לחברה יש קניין רוחני ששווה כסף. הגוף שאנו מנהלים עימו משא-ומתן (חברת ITI TranscenData - נ.ש), סבור כי יש לפרופישנסי נכסים למכור".

השופט יוסי שפירא קבע את הדיון בבקשת הפירוק ל-8 ביולי.