המוסדיים נותנים אור ירוק לליאון רקנאטי - הסדר החוב עם מחזיקי האג"ח יאושר עד מחר

גמול השקעות חייבת מיליארד שקל למחזיקי האג"ח ולבנקים והיא אינה עומדת בקובננטס של הבנקים המלווים ■ תוכנית ההתייעלות ומימוש הנכסים מצליחה - רשמה רווח של 8 מיליון שקל ברבעון הראשון

הסדר החוב של חברת גמול השקעות , הנמצאת בשליטת ליאון רקנאטי, עם מחזיקי האג"ח יאושר עד מחר. באסיפה שהתקיימה במשרדי החברה בתל-אביב הביעו מרבית המוסדיים נכונות, אך תקנות האוצר מחייבות את אישור ההסדר בוועדות השקעה ולכן עד מחר יועברו תוצאות מלאות של ההצבעה.

על פי ההסדר, תשלום החוב יחולק לארבעה שלבים. מחזיקי האג"ח יקבלו 110 מיליון שקל, חלקם במזומן וחלקם יופקדו בפיקדון. כמו כן יומרו 60 מיליון שקל מהחוב תמורת 32% ממניות החברה. חישוב ההמרה בוצע לפי שווי חברה של 188 מיליון שקל.

ליאון רקנאטי, המחזיק כיום ב-71.5% ממניות החברה, ידולל ל-51%, ויוותר גם על אג"ח של גמול בהיקף של 16 מיליון שקל בה הוא מחזיק.

יתרת החוב, העומדת על 210 מיליון שקל, תירשם לסדרת אג"ח אחת. הסדרה תיפרס ל-9 שנים, כשקרן האג"ח תחל להיפרע עוד ארבע שנים. באפשרות החברה לדחות את אחד מתשלומי הקרן. כמו כן, ישועבדו לטובת מחזיקי האג"ח 49% ממניות החברה הבת גמול נדל"ן, וכן ישועבדו לטובתם נכסים נוספים.

גמול השקעות נקלעה למשבר חריף בעיקר על רקע חשיפתה לתחום הנדל"ן. לדוחותיה הכספיים מצורפת הערת "עסק חי" המעלה חשש מחדלות פירעון.

עם זאת הנהלת החברה הוחלפה והיא מובילה תוכנית לשיקום, הכוללת התייעלות ומימוש של נכסים. בסוף 2008 מונה שותפו של רקנאטי, זיו קופ, לדירקטור כדי להוביל את תהליך הייצוב בחברה, וארז בנדל ועמי קרופיק מונו למנכ"לים משותפים של החברה.

בנדל וקרופיק, לצידם של רקנאטי וקופ, הובילו תהליך עמוק של ארגון מחדש בשורותיה, במסגרתו ביצעה החברה רכישה משמעותית של חוב ומימשה נכסים בהיקף כספי כולל של למעלה מ-120 מיליון שקל. בין הנכסים שמומשו ניתן לציין את המניות בחברות פולאר השקעות, מטיס קפיטל; הזכויות בחברת מג'יק פיוצ'ר, הפועלת בתחום הדיור המוגן; שתי קומות במגדל לוינשטיין שבתל-אביב; מלון גולדאר, אחזקות בחברת איל מיקרוגל ועוד

התוכנית באה לידי ביטוי בדוחות הכספיים: את הרבעון הראשון של 2009 סיימה גמול השקעות ברווח של כ-8 מיליון שקלים. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת שלילי בהיקף של כ-8 מיליון שקלים.

החברה אינה עומדת באמות המידה הפיננסיות שנקבעו על ידי הבנקים שהעניקו לה הלוואות. סך ההתחייבויות של החברה כמיליארד שקל וההון העצמי כ-50 מיליון שקל בלבד.