התעשייה האירופית מראה סימני התאוששות: מדד מנהלי הרכש של גוש האירו עלה לשיא של שבעה חודשים במאי

[למדור שוקי עולם] מדד מנהלי הרכש (PMI) של ענף התעשייה בגוש האירו עלה ל-40.7 נקודות במאי לעומת 36.8 נקודות באפריל ■ תחזית השוק היתה לתוצאה של 40.5 נקודות ■ מחירי הנדל"ן בבריטניה הפסיקו לרדת במאי

הפעילות התעשייתית במדינות מרחב האירו התכווצה בקצב איטי בהרבה במאי לעומת חודשים קודמים - עדות לך שחברות אירופיות מתחילות לצאת מהמשבר ולהגדיל את התפוקה.

הנתונים הצביעו על בלימת המשבר הכלכלי במהלך הרבעון השני של 2009. עם זאת, נראה כי לאור שיעורי האבטלה הגבוהים, יעבור עוד זמן לפני שנראה שיפור משמעותי בצמיחה הכלכלית.

מדד מנהלי הרכש (PMI) של ענף התעשייה בגוש האירו עלה ל-40.7 נקודות במאי - שיא של שבעה חודשים, לעומת 36.8 נקודות באפריל, וכאשר אנליסטים בסקר של "תומפסון רויטרס" חזו תוצאה של 40.5 נקודות.

בבריטניה: סוכנות הנדל"ן Hometrack דיווחה כי מחירי הבתים בבריטניה לא השתנו במאי. עם זאת, במונחים שנתיים, מחירי הנדל"ן ירדו ב-9.6%.

בזירה הסינית: מדד הייצור התעשייתי של סין, CLSA PMI, עלה ל-51.2 נקודות במאי מ-50.1 נקודות באפריל. זהו החודש השלישי ברציפות שהמדד נמצא מעל רף 50 הנקודות המפריד בין התרחבות להתכווצות כלכלית.

מדד מנהלי הרכש (PMI) של סין ירד מעט ל-53.1 נקודות במאי מ-53.5 נקודות באפריל.