מנכ"ל ערוץ 10: "ברשת הזרימו 10 מיליון שקל וייללו כמו חתולים; אצלנו הזרימו 40 מיליון"

יוסי ורשבסקי התייחס לפרסום ב"גלובס" לגבי רצונו של רון לאודר למכור את מניותיו בערוץ, והוסיף כי בעלי המניות בערוץ מחפשים משקיע חדש ■ מנשה סמירה: "ורשבסקי הוא מהמנכ"לים ההגונים מבין זכייני הערוצים המסחריים"

"האבחנה בין שני הערוצים צריכה להיות ברורה. בטח שמעתם שרשת הזרימו 10 מיליון שקל והם ייללו כמו חתולים. בעלי המניות של ערוץ 10 הזרימו השנה 40 מיליון" - כך אמר יוסי ורשבסקי, מנכ"ל ערוץ 10, בכנס של איגוד המפיקים שנערך אתמול (א').

בדיון שנערך במסגרת האסיפה הכללית של איגוד המפיקים, בהנחייתו של משה שלונסקי, אמר מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, כי הכדור בעניינו של ערוץ 10 נמצא כעת אצל הערוץ.

סמירה החמיא לורשבסקי ואמר: "ורשבסקי הוא בין המנכ"לים ההגונים מבין זכייני הערוצים המסחריים. על מנת לקבל הארכת זיכיון של שנתיים ולהגיע לשנת המפנה (שנת 2012, בו צפויים הערוצים המסחריים לעבור משיטת זיכיונות לרישיונות, י"ג) - על הזכיין, ישראל 10, לעמוד במחוייבויות. כרגע הגורמים הרלוונטיים אינם מוכנים לשנות את החוק, ולכן לא ניתן לתת לישראל 10 הארכת זיכיון, אלא אם כן הם יציעו במהלך של הרגע האחרון ערבויות או דברים מוצקים לכיסוי החוב".

ורשבסקי אמר כי "זה לא סוד שערוץ 10 לא עומד על רגליו. יש לנו חוב למסך, לציבור וליוצרים. השנה אנו משדרים מעבר למחוייבויות ומחזירים את החוב. את החוב על התמלוגים לא נוכל לשלם, ולכן ביקשנו פריסה עד 2012 עם התחייבות להחזיר את החוב כאשר נקבל רישיון".

בעניין בעלי ערוץ 10 אמר ורשבסקי: "עד כה הבעלים של ערוץ 10 (יוסי מימן, ארנון מילצ'ן, רון לאודר וניוז קורפ, י"ג) השקיעו 1.3 מיליארד שקל בערוץ. בעלי המניות מחפשים כעת משקיע חדש ומוכנים לשם כך להקצות 50% ממניות הערוץ, אך איש לא עומד בתור אצל יוסי מימן".

ורשבסקי אישר את החשיפה אמש ב"גלובס", ואמר במהלך הדיון כי "רון לאודר הודיע כי אינו ממשיך יותר בערוץ".

כזכור, אתמול נודע כי רון לאודר אינו מעונין עוד בבעלות על הערוץ, ועלתה האפשרות כי יוסי מימן ירכוש את מניותיו בערוץ 10.

יו"ר רשות השידור, משה גביש, התייחס באסיפה לרפורמה שעוברת הרשות בימים אלה, ואמר כי "למפיקים ישנה בשורה גדולה ברפורמה - הצעת חוק ממשלתית שתחל מ-1 ינואר 2010 קובעת כי הרשות תצטרך להקציב כסף לתוכניות מקור. הכסף להפקות יילקח ישירות מתשלומי האגרה, והרשות לא תוכל להשתמש בכסף למשכורות".

למרות שהחוק מחייב את רשות השידור להוציא כ-180 מיליון שקל לשנה להפקות קנויות כבר היום, הדברים הוצגו על-ידי גביש כמהפכה. "עד כה למעלה משני שליש מתקציב הרשות הלך למשכורות העובדים. תקציב ההפקות נכון לשנת 2009 עמד על 10 מיליון שקל".