אחרי שכמעט נסגרה: Wavion חתמה חוזה של מיליוני דולרים עם טאטא

המנכ"ל, טל מאירזון: "בשנה הבאה נצא לגיוס הון נוסף, בעיקר כדי לממן קפיצה נוספת במכירות. היעד הבא שלנו הוא 20 מיליון דולר בשנה"

לאחר מהפכים וטלטלות, נראה שחברת הטכנולוגיה הישראלית Wavion מצאה את דרכה.

ל"גלובס" נודע כי דווקא בתקופה זו החברה, שכבר הייתה תחת איום סגירה, חותמת על הסכם משמעותי עם חברת TATA Tele-services ההודית, ספקית פתרונות תקשורת מהגדולות בתת-היבשת.

במסגרת ההסכם עם טאטא ההודית, שהיקפו לא פורסם אך הוא מוערך במיליוני דולרים בודדים, Wavion התקינה ותספק חיבור אלחוטי רחב-פס (WiFi) לעסקים קטנים ובינוניים ולבתי מגורים בעיר מומבאי.

במקביל, Wavion מציגה גרף צמיחה מרשים בהכנסות - בחמשת הרבעונים האחרונים גדלו ההכנסות בכל רבעון ב-65%.

המהלכים האחרונים ראויים לציון, בעיקר על רקע מצב החברה לפני שלוש שנים. Wavion, שהוקמה ב-2000, פיתחה בתחילה פתרונות תקשורת תוך-ביתיים.

ואז בא השינוי

אבל, למרות שש שנות פיתוח והשקעות של עשרות מיליוני דולרים מאלרון תעשיות, BRM והקרנות סקויה, סטאר ו-WTI, העסק לא התרומם. המשקיעים הקיימים לא רצו להוסיף הון ש-Wavion כה נזקקה לו, ואפשרות הסגירה הייתה נראית רלוונטית מתמיד.

במצב הזה, היה ברור שדרוש שינוי קיצוני. החברה החליפה את כל הנהלתה ומינתה את טל מאירזון לתפקיד המנכ"ל. במקביל, היא עברה לפיתוח פתרונות תקשורת מרחבית באמצעות רשתות WiFi, פתרונות שזולים בהרבה מהחלופות המוכרות, DSL, סלולר ו-WiMax, ובנוסף הם לא מצריכים קבלת רישיון ותדרים.

Wavion גם שינתה כיוון מבחינת קהל היעד, כשהחלה לפנות לשווקים המתעוררים, שם גבוה הצורך בתקשורת זמינה וזולה. אז החליטו שני המשקיעים הקיימים אלרון, בהנהלת דורון בירגר ועמי אראל, ו-BRM, לשים הון נוסף בהיקף של 3.6 מיליון דולר. Wavion יצאה לדרך חדשה.

לדברי מאירזון, "ב-18 החודשים האחרונים החברה גדלה מרבעון לרבעון. מקומות כמו הודו, ברזיל או אף האזורים המבודדים בארה"ב, הם היעד המרכזי שלנו. שם יש דרישה לחיבוריות, גם במוסדות עירוניים וממשלתיים. העובדה שהמוצרים שלנו מתומחרים נמוך, מסייעת לנו בתקופת המשבר".

מאירזון מעריך כי החברה תגיע לאיזון כבר ברבעון הרביעי של השנה. "אם נעמוד ביעדים, בשנה הבאה נצא לגיוס הון נוסף, בעיקר כדי לממן קפיצה נוספת בגידול המכירות. היעד הבא שלנו הוא 20 מיליון דולר בשנה".

מנשה עזרא, שותף בקרן ג'מיני, שמלווה את Wavion עוד מתקופתו ב-BRM, המשקיעה העיקרית בחברה, אומר שלמרות שהחברה הייתה קרובה לסגירה, עתה היא מצליחה היטב. לדבריו, "החברה קרובה לאיזון. נכון שההצלחה הגדולה לא אירעה עדיין, אבל השינוי במודל העסקי ממתן פתרונות תוך-ביתיים לפתרונות מרחביים בשווקים המתעוררים, הוכיח את עצמו.

"ב-2006 החברה לא תפקדה, אבל אחרי התלבטויות אלרון ו-BRM הרימו את הכפפה, וכיום החברה נראית אחרת לגמרי".

*לא היה כדאי כבר לסגור?

"יש לחברה נכסים. אמנם, ההחלטה להשקיע לא הייתה קלה. אראל ובירגר האמינו ביכולת של הצוות ושמו את עיקר הכסף. יש מי שיגידו שלא לוותר זה לא נכון, אבל לפעמים זה מוכיח את עצמו".