הדח"צית אפרת ברונפלד התפטרה: "בנסיבות שנוצרו אני חוששת שלא אוכל להגן על בעלי מניות אוקיאנה"

ברונפלד התפטרה בטענה כי הדח"צים קיבלו את דו"חות הרבעון רק בישיבה בה אושרו ■ יו"ר הדירקטוריון: "בשל שינויים של הרגע האחרון לא הועברו הדו"חות מראש לדירקטורים"

התפתחות רודפת התפתחות בחברת הפרויקטים ההנדסיים אוקיאנה . היום הודיעה אפרת ברונפלד, דירקטורית חיצונית בחברה, על התפטרותה מהדירקטוריון על רקע התנהלות בעייתית של הנהלת החברה, ו"חשש שלא תוכל להגן כהלכה על האינטרסים של בעלי המניות מקרב הציבור".

אוקיאנה עוסקת בפיתוח פרויקטים הנדסיים וימיים ובפיתוח של מערכות בקרה וניווט, ומבצעת בין השאר את פרויקט "פולינום" בחיפה עבור חיל הים. לאחרונה התקשרו מספר בעלי עניין בחברה - יוסי כבשני, יעקב שפיר, יעקב ארליכמן וחברת אקווה מרין - בהסכם למכירת 54.5% לידי מיקי פלג ומשקיעים יוונים תמורת 17 מיליון שקל, אם כי נכון להיום טרם הושלמה מכירת השליטה בחברה. על הרקע הזה התפטרה לפני כשבועיים מנכ"לית החברה, יעל אפרון, המחזיקה גם בכ-11% מהון המניות בשש השנים האחרונות, לדבריה "לנוכח העברת השליטה הצפויה בימים הקרובים, ובכדי לאפשר לבעלי השליטה החדשים לנהל את החברה על-פי דרכם".

חשד לניגוד עניינים

לאחר התפטרות אפרון מונה באופן זמני עופר לנגברג, סמנכ"ל הכספים של החברה, לתפקיד המנכ"ל, וכממלא מקום יו"ר הדירקטוריון מונה מיכה אבנימלך. במכתב ששלחה לאבנימלך, חושפת ברונפלד כי קיבלה לראשונה את טיוטת הדו"חות הכספיים של הרבעון הראשון רק בישיבת הדירקטוריון שהתכנסה לאשרם. לטענת ברונפלד, בטיוטת הדו"חות ישנם שינויים מהותיים במדיניות החשבונאית של החברה.

בנוסף, טוענת הדח"צית המתפטרת כי טיוטת הדו"חות מבטאת את דעת ההנהלה כי הפרויקט המרכזי של אוקיאנה, "פולינום", רשם הפסדים ברבעון הראשון של 2009. לדעת ברונפלד עניין זה תמוה, שכן למיטב ידיעתה לא חל שינוי לרעה במצב הפרויקט בחודשים מאז שאושרו הדו"חות הכספיים לשנת 2008. עוד טוענת ברונפלד, כי בישיבת הדירקטוריון השתתפו שני נציגים של בעלי השליטה החדשים, ואף נטלו חלק פעיל גם בדיונים שנגעו לעסקאות שבהן אוקיאנה נמצאת בניגוד עניינים מהותי מול שתי חברות פרטיות שבבעלותם.

בשיחה עם "גלובס" התייחס אבנימלך לטענות ברונפלד, ואמר כי "עקב שינויים של הרגע האחרון, שנבעו מכך שהנהלת החברה התחלפה עשרה ימים לפני מועד הגשת הדו"חות, אלו לא הועברו מראש לדירקטורים. לאחר עיון בדו"ח החליט רוב הדירקטוריון לאשר אותו, כאשר שתיים מהדירקטורים, ברונפלד ואפרון, התנגדו לאישור הדו"ח".

אבנימלך התייחס גם לפרויקט "פולינום" ולדירקטורים החדשים, וציין כי "מהנתונים שנמסרו לנו עלה חשש שלא תהיה רווחיות בפרויקט, ולכן קיבלנו את גישת רוה"ח של החברה להציגו כפרויקט מאוזן, ללא רווחיות. מיכאל פלג וסיגלית שוורץ מונו לדירקטורים סמוך לפרסום הדו"חות בהליך תקין", הוסיף, "ובמהלך הישיבה לא העלתה ברונפלד טענות לגבי הימצאותם בישיבה".