אסיה ננעלה בעליות נאות: שנחאי הוסיפה 2%; סידני עלתה ב-1.6% לאור נתוני הצמיחה המעודדים באוסטרליה

התמ"ג של אוסטרליה התרחב ב-0.4% ברבעון הראשון, גם בהשוואה לרבעון הקודם וגם לעומת הרבעון המקביל אשתקד - תוצאה טובה בהרבה מהתחזיות ■ מדד ניקיי עלה ב-0.4% ■ ריו טינטו טיפסה ב-3.8%

שוקי אסיה סיימו את יום המסחר בעליות שערים, כאשר בורסת סידני הוסיפה כ-1.6% לאור נתוני הצמיחה המעודדים של אוסטרליה שפורסמו היום. התמ"ג של אוסטרליה התרחב בקצב שנתי ורבעוני של 0.4% - יותר מהתחזיות, וכאשר הכלכלה האוסטרלית הצליחה לחמוק מהגדרה טכנית של מיתון (שני רבעונים רצופים של "צמיחה שלילית". א.ה).

בזירה הסינית, מדד הנג-סנג ננעל בעליות נאות הודות לעלייה של 42% בהיקף המכירות של בתים בעיר הונג קונג במהלך חודש מאי - מדובר בעלייה החדה ביותר מאז חודש פברואר 2008 ועדות נוספת להתאוששותה של סין והונג קונג.

מומחים ליחסים בינלאומיים העריכו כי שר האוצר של ארה"ב, טימותי גייתנר, ניהל היטב וברגישות את פגישותיו עם מנהיגי סין בבייג'ין. זאת על אף שמתיחות רבה נותרה מתחת לפני השטח. גייתנר שיבח את סין על התמודדותה עם המשבר הפיננסי ונמנע משיחות על הצורך ביסופו של המטבע הסיני, היואן.

תעשיית הרכב ריכזה עניין לאחר שג'נרל מוטורס הודיעה על כוונתה למכור את חטיבת רכבי השטח האמר, לחברה הסינית Tengzhong במחיר של כ-500 מיליון דולר. החברה צפויה לשמור על מקום עבודתם של 3,000 עובדים.

מדד ניקיי 225 עלה ב-0.38% ל-9,704 נקודות ■ מדד הנג-סנג עלה ב-1.02% ל-18,389 נקודות ■ מדד שנחאי המשולב הוסיף 2% ל-2,859 נקודות ■ מדד S&P/ASX 200 התחזק ב-1.56% ל-3,955 נקודות ■ מדד סנסקס 30 נסחר בירידות קלות לקראת הנעילה.

בזירת המטבעות, הדולר עולה ב-0.42% ביחס לין ל-96.04 ין לדולר. הדולר האוסטרלי עולה ב-0.39% ל-0.8236 דולר.

בזירת המאקרו

התמ"ג של אוסטרליה התרחב ב-0.4% ברבעון הראשון, גם בהשוואה לרבעון הקודם וגם לעומת הרבעון המקביל אשתקד. אנליסטים בסקר של "מרקט ווטש", לעומת זאת, חזו נפילה שנתית של 0.1% ועלייה רבעונית של 0.1% בלבד.

מניות בכותרות

מיצובישי UFJ וקרן צ'יינה אינווסטמנט ירכשו כ-60 מיליון מניות של מורגן סטנלי בהנפקה חדשה שנועדה לגייס כסף לשם החזר הלוואות לממשלת ארה"ב.

New World Development עלתה בחדות בהונג קונג הודות לעלייה חדה במכירות הבתים בעיר במהלך חודש מאי.

ענקית האנרגיה פטרוצ'יינה ריכזה עניין על רקע עליית מחיר הנפט שהגיע אמש לשיא של כמעט תשעה חודשים.

ג'נרל מוטורס הודיעה אתמול כי תמכור את מותג האמר ליצרנית כלי הרכב הסינית Tengzhong במחיר של כ-500 מיליון דולר.

מניות יצרניות כלי הרכב היפניות ריכזו עניין לאחר שדיווחו על ירידה חדה במכירות לחודש מאי בארה"ב, בהשוואה למקבילותיהן האמריקניות. מניית טויוטה , מניית הונדה , מניית ניסן .