בריטיש ישראל במגעים לרכישת מתחם איקאה בראשל"צ: "זהו פרויקט ענק וצריך שם שחקן גדול"

מנהלת מגעים לרכישת אירוס הגלבוע שבשליטת קבוצת ברונפמן-פישר ■ כאשר רכשה 50% מחנות איקאה בנתניה לפני כשנה וחצי, קיבלה בריטיש ישראל אופציה לרכישת מלוא ההחזקות בחנות במעוין שורק בראשל"צ

בריטיש ישראל שבשליטת ליאו נואי מנהלת מגעים לרכישת אירוס הגלבוע שבשליטת קבוצת ברונפמן-פישר, המחזיקה במתחם איקאה במעוין שורק בראשון-לציון. בריטיש ישראל הודיעה לבורסה כי ההתקשרות בעסקה ותנאיה טרם נידונו או אושרו בדירקטוריון החברה, וכי אין עדיין הסכמות שניתן לדווח עליהן.

ביולי 2006 התקשרה בריטיש ישראל באמצעות החברה בת אזו-ריט עם בעלי מניותיה של אירוס הגלבוע בהסכם הקצאה מותנה, שעל-פיו יוקצו לבריטיש בסוף ינואר 2007 - או במועד פתיחת המתחם בראשון-לציון - שליש או לכל היותר 43.33% ממניות אירוס הגלבוע של מתיו ברונפמן ושולם פישר.

המתווה הנוכחי של העסקה הוא שתמורת 100% ממניות אירוס הגלבוע תקצה בריטיש ישראל לקבוצת ברונפמן-פישר 10% ממניותיה. אם העסקה תצא לפועל, בריטיש ישראל תחזיק ב-100% בבניין הקיים במעוין שורק המיועד לסניף השני של איקאה ובחוזה השכירות ל-20 שנה. העסקה תשקף לבריטיש ישראל שווי של כ-1.5 מיליארד שקל, ולאירוס הגלבוע שווי של כ-150 מיליון שקל.

גורם המקורב לאירוס הגלבוע אמר ל"גלובס": "אין כרגע שום מכירה, ישנם רק דיבורים, וכידוע לבריטיש ישראל היתה אופציה להיכנס מהיום הראשון. הנדל"ן של ברונפמן-פישר ממוקד בחברה ציבורית (ישראלום ו-26.4% מחברת הנדל"ן אולימפיה ). מתחם איקאה בראשון-לציון הוא נדל"ן בבעלות פרטית, ואין הגיון להמשיך לנהל כמה מערכות. זהו פרויקט ענק עם פיתוח עתידי עצום, וצריך שם שחקן נדל"ן גדול. צריך לזכור כי מעבר לאיקאה מדובר על עוד למעלה מ-60 דונם לפיתוח עתידי, אם כמרכז לוגיסטיקה או כמרכז לתעסוקה, ויש לעניין הזה חזון פיתוח ארוך שנים".

בריטיש ישראל מסרה בתגובה כי "החברה, במהלך עסקים רגיל, בוחנת עסקאות ותדווח כנדרש כשיהיה מה לדווח".

נזכיר כי לפני חצי שנה מוזגה טמרס נדל"ן של פויו זבלודוביץ' לתוך בריטיש ישראל, לאחר שזו שילמה לזבלודוביץ' 170 מיליון שקל והקצתה לו 16.6% ממניותיה.