נטקס משיקה את Springo - שירות לניווט חכם המיועד לשוק האינטרנט והסלולר בארה"ב

טכנולוגיית המוצר מבוססת על הטכנולוגיה של GammaSite אותה רכשה נטקס ב-2006 ■ המודל העסקי כולל הכנסות מפרסום ממוקד ומשיתופי-פעולה אסטרטגיים

חברת נטקס הודיעה היום (ד') על השקת Springo - שירות חדש בתחום החיפוש, המיועד לשוק האינטרנט והסלולר בארה"ב. למעשה, זהו שירות ייחודי לניווט חכם באינטרנט, שנועד לקצר את דרכם של הגולשים ברשת, ולנווט אותם ישירות לאתרים המובילים והנצפים ביותר בכל תחום. השירות נמצא בגירסת בטא פתוחה, ובעתיד בכוונת נטקס להתאימו למדינות ושפות נוספות.

השירות החדש מאפשר לגולשים לצפות באמצעות ממשק ויזואלי באתרים המובילים בכל תחום, המדורגים על-פי פופולריות בקרב הגולשים. כמו כן, הממשק של Springo מותאם לניווט באמצעות מכשירים סלולריים חכמים, כגון האייפון או הבלקברי.

הטכנולוגיה של המוצר מבוססת בין היתר על הטכנולוגיה של GammaSite, חברה אמריקנית שנטקס רכשה בסוף 2006.

אביב רפואה, מנכ"ל נטקס, אמר כי זהו "שירות חיפוש ייחודי שפותח על-ידינו במשך השנתיים האחרונות, בהשקעה גדולה". לדבריו, "יש כיום צורך גדול בכלים אשר יפשטו את תהליך הניווט ברשת האינטרנט במחשב האישי, בסלולר ובקרוב גם על מסך הטלוויזיה בסלון. Springo מאפשר לגולשים לקצר את דרכם ברשת בכל אחר מהאמצעים, באמצעות הגעה ישירה לאתרים המתמחים והמובילים ברשת בכל תחום, תוך הקלקה אחת או שתיים לכל היותר".

שווי שוק של 40 מיליון שקל

המודל העסקי עליו מבוסס השירות כולל הכנסות מפרסום ממוקד, באמצעות כלי פרסום שישולבו בשירות בגרסאות הבאות, וכן הכנסות משיתופי-פעולה אסטרטגיים בתחום האינטרנט והסלולר.

בנטקס התבססו על מחקרים שהוכיחו צורך בשירות כזה, כגון העובדה שמעל ל-20% מהשאילתות שבמנועי החיפוש הינן במטרה למצוא אתרים בתחומים שונים ולא למטרות של חיפוש מידע ספציפי.

נטקס מפתחת מערכות פרסום מתקדמות לחיפוש ופרסום ממוקד באינטרנט ובסלולר. החברה נסחרת בבורסה בתל-אביב, ושווי השוק שלה עומד על כ-40 מיליון שקל. נטקס הוקמה ב-1998, ובין בעלי העניין של החברה ניתן למצוא את אליהו נחאיסי (24%), אביב רפואה (15%), זאב רפואה (6%) והראל קופות גמל (7%).