תחקיר מגזין G: בחקירת המשטרה על שחיתות באגף פיקוח ובטיחות בגז במשרד התשתיות מעורב גם השר לשעבר בנימין בן-אליעזר

תחקיר G מנובמבר 2007 חשף כי השר קיים קשרי חברות עם מנהלי חברות גז קטנות שנגדן ננקטו הליכים פליליים ■ חבר קרוב ותומך פוליטי של השר הוא ג'לאל אבו-חוסיין, בעל חברת "סטאר גז" שהואשמה בעבירות גז ומס

בתחילת השבוע שעבר עצרה המשטרה עובדים באגף פיקוח ובטיחות גז במשרד התשתיות, בחשד לשוחד, למרמה ולהפרת אמונים. היום חמישי היה אמור בית המשפט לקבוע אם לפרסם את שמותיהם. לפי גורמים המעורים בחקירה, עלה בה גם שמו של שר התשתיות הקודם, בנימין בן-אליעזר, שנדרש לשקול את קידומו של אחד החשודים.

תחקיר G שהתפרסם בנובמבר 2007 חשף כי השר קיים קשרי חברות עם מנהלי חברות גז קטנות הנחשבות לעברייניות, ושננקטו נגדן הליכים פליליים. מנגד הצביע התחקיר על טענות לאפליה לטובת החברות הגדולות. עוד יתברר אם החקירה עוסקת בשוחד מחברות גדולות או קטנות.

חבר קרוב ותומך פוליטי של השר הוא ג'לאל אבו-חוסיין, בעל "סטאר גז" שהואשמה בעבירות גז ומס. באותו תחקיר תואר כיצד האכיפה נגד סטאר גז מסורסת: ראש אגף הפיקוח, נתן קרמרסקי, העיד שחברות מאיימות שיפגעו בו אצל השר, אם יפגע בהן. אבי פרל, מנכ"ל חברת גז קטנה, אמר שקשרי אבו-חוסיין והשר כה הדוקים, ש"אני שוקל להתאסלם".

פרל הוא עד מרכזי, וכזה הוא כנראה גם אבו-חוסיין. סנגורו של אחד החשודים, עו"ד שמעון שרביט, אמר בהארכת המעצר כי פרל הוא "המקור של כל הראיות והחקירה", וסנגורו של השני, עו"ד רונן רוזנבלום, שאל את נציג המשטרה בהארכת המעצר אם אבו-חוסיין העיד. התשובה: "אני מבקש לא להתייחס".

אחד החשודים טען שמאחורי הפרשה עומדים עבריינים שנפגעו מהאכיפה שהוביל קרמרסקי: "זה החלום הרטוב של עברייני הגז (...) הם מהיום הראשון רצו להוריד אותי מהבמה. מדובר במאות אלפי שקלים שנגנבים מקופת המדינה, מסכנים את ביטחון הציבור ואני מפריע להם, ולא אחת הצהירו שהם יגמרו אותי".