תחילת התאוששות בשוק האופנה? הפדיונות בקניונים במאי עלו ב-1%

זאת לעומת חודש אפריל, בו נרשמה ירידה של 15% בפדיונות האופנה בקניונים ■ מנכ"ל קניוני ישראל, משה רוזנבלום: "הרשתות והחנויות שחקו את הרווחיות על מנת להמשיך את המכירות"

אחרי 4 חודשים רצופים של ירידה בפדיונות האופנה בקניונים, חודש מאי מבשר אולי את תחילת ההתאוששות עם עלייה כוללת של 1% בפדיונות האופנה בחנויות זהות. כך עולה מנתוני מערכת ריס.

יצויין כי היציבות במכירות חודש מאי באה לאחר שבחודש אפריל השנה נרשמה ירידה של 15% בפדיונות, וזאת בהשוואה לאפריל 2008.

"עם ישראל מבין כי המחירים שנמצאים היום בחנויות הם הזדמנות גדולה. ב-100 שקל השנה אפשר לקבל הרבה יותר מאשר ב-100 שקל בשנה שעברה. זה אומר שהרשתות והחנויות שחקו את הרווחיות על מנת להמשיך את המכירות, ומי שנהנה מכך הוא הצרכן הסופי", אומר מנכ"ל קניוני ישראל, משה רוזנבלום.

הנהנים העיקריים מהעלייה במאי היו דווקא החנויות לגברים שרשמו עלייה של 4.5%, וזאת במקביל לירידה במכירות אופנת הנשים בשיעור של 1%.

המבצע של קבוצת קניוני עזריאלי וסלקום, שבמסגרתו הוצעה הנחה של 50% על מחצית מהקולקציה בחנויות שהשתתפו במבצע, הביא לגידול של 5% בפדיונות האופנה בקניוני עזריאלי, בהשוואה לפדיונות קניוני עזריאלי במאי 2008.

ואולם, לא כל הקניונים בקבוצת עזריאלי נהנו מעלייה משמעותית במאי. קניון עזריאלי רשם עלייה של 1% בלבד, כממוצע בשוק. לעומת זאת, בקניון הנגב נרשמה במאי עלייה של 13%, בקניון איילון עלייה של 6%, ואילו בקניון מלחה עלייה של 5%.

קניונים נוספים שנהנו מעליה משמעותית במכירות, אף כי לא נערך בהם מבצע סלקום, הם קניון קריית-אונו, שרשם עלייה של 13%; וקניון ממילא, שרשם עלייה של 9%. קניון לב חדרה, קניון השרון, קניון רחובות וקניון אבנת רשמו עלייה של 4%-5% כל אחד. בדיזנגוף-סנטר בתל-אביב נרשמה עלייה של 3%.

לעומת זאת, בקריון נרשמה עלייה של 1% בפדיונות, בדומה לעלייה הממוצעת בשוק. בניגוד למגמה הכללית, במספר קניונים נרשמה ירידה בפדיונות. הבולט בהם הוא קניון רמת-אביב עם ירידה של 9% בפדיונות.

"קודם אנשים עצרו את הקניות מחשש ליום המחר. היום, וכחלק מההתעוררות הכוללת בשוק, האווירה היא שאפשר להמשיך לחיות. אין ספק כי גם ב-3 החודשים הקרובים יהיו מכירות טובות", אומר רוזנבלום.

לדבריו, קניוני ישראל סיימו את השליש הראשון של השנה (ינואר-אפריל) בירידה של 1.5% בלבד בפדיונות.

גרף