מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים בארה"ב עלה במאי ל-44 נק' לעומת צפי ל-46 נק'; ההזמנות מהמפעלים עלו ב-0.7%

(עדכון) ADP: ירידה חדה מהצפי במספר המועסקים במגזר הפרטי בארה"ב במאי; 532 אלף לעומת צפי ל-525 אלף ■ באפריל נרשמה ירידה של 545 אלף לעומת פרסום קודם לירידה של 491 אלף מועסקים

כחצי שעה לאחר פתיחת המסחר פורסמו שני נתונים מאקרו כלכליים בארה"ב, הזמנות ממפעלים ומדד מנהלי הרכש במגזר השרותים, שהעידו על שיפור במצב הכלכלה, אך פחותה מהציפיות בשוק. זאת לאחר שמוקדם יותר פורסם נתון התעסוקה במגזר הפרטי שהיה חלש מהצפי אך העיד על הירידה המתונה ביותר במספר המועסקים במגזר מאז חודש נובמבר.

ההזמנות מהמפעלים בארה"ב עלו באפריל ב-0.7%, כך דיווח משרד המסחר. בנטרול הזמנות מענף התחבורה טיפסו ההזמנות מהמפעלים ב-0.1% בעוד שבמשלוחים נרשמה ירידה של 0.2%. הכלכלנים בשוק ציפו כי הנתון יעלה ב-0.8%.

בנוסף פורסם ב-17:00 שעון ישראל, כי מדד מנהלי הרכש במגזר השרותים עלה ל-44 נק' במאי לעומת 43.7 נק' בחודש אפריל. הנתון עדיין מצביע התכווצות בפעילות הכלכלית במגזר זה החודש השמיני ברצף. הכלכלנים ציפו לעלייה של המדד ל-46 נק'. נתון חשוב נוסף שמפורסם במסגרת מדד זה היה נתון ההזמנות הרחדשות שירדו ל-44 נק' לעומת 47 נק' באפריל. נזכיר כי הימצאות המדד מתחת לרמה של 50 נקודות משקפת התכווצות בפעילות הכלכלית.

לפני תחילת המסחר בוול סטריט פורסם הנתון המקדים את דו"ח התעסוקה הפדראלי ביום שישי, מנתוני ה-ADP עולה כי חלה ירידה חדה מהצפי במספר המועסקים במגזר הפרטי בארה"ב בחודש מאי, אשר חצתה את רמת חצי מיליון העובדים שאיבדו את מקום עבודתם במגזר הפרטי.

על פי הסקר חלה ירידה של 532 אלף במספר המועסקים לעומת צפי לירידה של 525 אלף מועסקים. מדובר בירידה הנמוכה ביותר שנרשמה מאז נובמבר במספר המועסקים, מאחר ונתוני החודש הקודם עודכנו כלפי מעלה.

כאמור, הנתון של החודש הקודם עודכן בחדות כלפי מעלה כאשר מספר הבלתי מועסקים במגזר הפרטי הסתכם ברמה גבוהה אף יותר מזו של חודש מאי ב-545 אלף איש שאיבדו את מקום עבודתם לעומת פרסום קודם לירידה של 491 אלף איש שפורסמה בעבור חודש אפריל.

קצב הקיצוץ במשרות הואט ביחס לתחילת השנה, אולם עדיין ברור כי אובדן מקומות העבודה מצוי ברמות גבוהות והשפעתו משמעותית וכי הדבר צפוי להמשיך ולהכביד על הוצאות הצרכנים.

עם פרסום הנתון התחזקו הירידות בחוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט אשר יורדים בכ-0.5%.

בחברות ייצור הטובין נגרעו 267 אלף משרות ובענפי השרותים נחתכו 265 אלף משרות. החברות התעשייתיות הפחיתו 149 משרות, בכך הגיע רצף הירידות ל-39 חודשים בתעשייה הייצרנית. מחברות הפיננסים נגרעו 32 אלף משרות, 18 חודשים של ירידה במספר המועסקים נרשמו בענף זה.

מאז חודש דצמבר 2007, החודש בו החל המשבר הכלכלי, נפל מספר המועסקים במגזר הפרטי בארה"ב ב-5.86 מיליון איש.

הנתון ADP, הינו נתון של חברת

Automatic Data Processing, a payroll-processing firm