יו"ר בנק הפועלים לשעבר, שלמה נחמה, שכר 280 מ"ר בבניין לשימור בשדרות רוטשילד בתל אביב

נחמה שכר את השטח עבור חברת ההשקעות אלומיי קפיטל שבשליטתו ובשליטת רמי פרידריך ■ דמי השכירות בעסקה זו הם 20 אלף שקל לחודש - לפי מחיר של 70 שקל למ"ר

יו"ר בנק הפועלים לשעבר, שלמה נחמה, שכר 280 מ"ר בבניין לשימור בשדרות רוטשילד בתל אביב, עבור חברת ההשקעות אלומיי קפיטל שבשליטתו ובשליטת רמי פרידריך.

חברת אלומיי קפיטל, Ellomay Capital, היא לשעבר חברת נור מאקרופרינטרס, שפעילותה העסקית נמכרה בסוף 2007 ל-HP. ימים ספורים לאחר השלמת העסקה עם HP, הודיע נחמה, על כוונתו להצטרף לחלק מבעלי העניין הקיימים ולרכוש את חלקה של קרן פורטיסימו, בעלת השליטה בחברה.

את השטח בקומה השנייה בבניין לשימור שבשדרות רוטשילד בתל אביב שכר נחמה מידי גורם פרטי, באמצעות דני גפן מהחטיבה המסחרית של אנגלו סכסון תל אביב. דמי השכירות בעסקה זו הם 20 אלף שקל לחודש, לפי מחיר של 70 שקל למ"ר.

לדברי מנהל החטיבה המסחרית של אנגלו סכסון תל אביב, אורן גלזר, מדובר במחיר הנהוג במתחם שדרות רוטשילד, שנע בממוצע סביב 60-70 שקל למ"ר לחודש.

הוא הוסיף כי המתחם נחשב לאחד המבוקשים בעיר לצרכי משרדים וכי השטח בבניין זה נבחר בשל הייחוד שלו והמיקום לאחר שהחברה בחנה מספר בנייני משרדים ברחבי תל אביב.

המבנה קרוי על שם יוסף אליהו שלוש, מהמייסדים הראשונים של תל אביב, שפעל גם כיזם, סוחר ותעשיין. שלוש עסק בבנייה והחל לפעול גם כקבלן, ובמסגרת זו בנה בניינים שונים בצפון יפו ובתל אביב.

הבניין, ששטחו 865 מ"ר ושייעודו מסחרי, נבנה בשני שלבים. בשלב הראשון, בשנת 1911, הוא נבנה כחלק ממבני אחוזת בית והוא שימש למגורים, על פני קומה אחת עם גג שטוח בסגנון מסורתי, כשהאדריכל איננו ידוע. בשלב השני, בשנת 1924, הוספו למבנה המקורי שתי קומות ואגף והן תוכננו על ידי זכי שלוש בסגנון אקלקטי. כיום יושב בבניין הסניף הישראלי של סיטי בנק. נחמה אישר את הפרטים.