Webevent מציע: מערכת אינטרנטית לניהול ושיווק אירועים עסקיים ב-5 שלבים

הסטארט-אפ מציע פלטפורמה של וואן-סטופ-שופ שמרכזת את כל הפעולות והתכנים במקום אחד, ויכולה לחסוך למקיימי האירוע הרבה כסף: "כל אחד יכול לארגן אירוע עם אוריינטציה עסקית מבלי שתהיה לו הבנה בטכנולוגיה, באינטרנט או בעיצוב אתרים"

תחום האירועים העסקיים הוא ענף שמתנהל, רובו ככולו, בעולם האוף-ליין, וחברות מסחריות ובתי עסק פרטיים שהתנסו בהקמת אירוע יודעים כי התהליך מורכב למדי ומצריך מעורבות של הרבה גורמים. הסטארט-אפ Webevent, שהוקם ב-2007 על-ידי אלון בן-טולילה (מנכ"ל), חזי נחמיה (סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי) ושלומי בן דוד (סמנכ"ל טכנולוגיות), שואף לפשט את תהליך השיווק וניהול אירועים עסקיים.

"מדובר במערכת אינטרנטית שמאפשרת לנהל ולשווק אירועים עסקיים ב-5 שלבים", מסביר בן דוד. "למעשה, כל אחד יכול לארגן אירוע עם אוריינטציה עסקית, כגון יום עיון, כנס, קונגרס או סמינר, מבלי שתהיה לו הבנה בטכנולוגיה, באינטרנט או בעיצוב אתרים. אנחנו מציעים פלטפורמה של וואן-סטופ-שופ שמרכזת את כל הפעולות והתכנים במקום אחד, ויכולה לחסוך למקיימי האירוע הרבה כסף".

לדברי בן טולילה, "בהרבה כנסים במקרה הטוב, יש עמוד הרשמה וובי, ובמקרה הפחות טוב, יש מודעה בעיתון שמצריכה מהנרשמים לשלוח פקס או מייל עם פרטים אישיים. מצד שני, מנהלי האירוע עובדים עם הרבה גורמים במקביל. באמצעות המוצר שלנו, תכנון האירוע נעשה קל ופשוט".

המוצר של החברה, EventZone, מאפשר לחברות גדולות ולאנשים פרטיים להקים אתר ייעודי לאירוע ולנהל באופן עצמאי את האינטראקציה סביבו: רישום מוזמנים, שליחת תזכורות, מערכת סליקה לתשלום, יצירת פורום של משתתפי הכנס, שיווק האירוע והוספת תכנים נלווים. "המוצר מאפשר ליוזם האירוע לקבל תמונת מצב מקיפה על האירוע, ומאפשר שליטה ובקרה", מוסיף נחמיה. "לדוגמה, הוא יכול לדעת בזמן אמת אילו פאנלים באירוע יותר פופולריים ומה קצב ההרשמה, ולאחר האירוע הוא יכול לקבל מהמשתתפים משוב אינטרנטי".

עד כה השקיעו היזמים סכום של חצי מיליון דולר, וכעת הם נמצאים בסבב גיוס, במטרה לגייס1 מיליון דולר. המערכת הושקה השבוע בגרסה פתוחה, לאחר שפעלה בגרסת בטא סגורה במשך חצי שנה, ולדברי היזמים, היא כבר נוסתה בהצלחה במספר אירועים עסקיים. "אנחנו נמצאים במשא ומתן עם גופים מהאקדמיה, מתחום התקשורת, הפיננסים והפקות האירועים", טוען נחמיה. "החזון שלנו הוא לתת כלי עבודה פשוט גם לכל אלו שרוצים להיכנס למגרש של השחקנים הגדולים, אך עד כה נמנעו מהפקת אירוע עסקי".

מה המודל העסקי?

בן דוד: "זה שירות מבוסס SaaS (תוכנה כשירות, נ"פ), ואנחנו גובים תשלום ממקימי האירוע, בהתאם למספר הנרשמים. לעיתים מדובר בתשלום פר נרשם, ולעיתים מדובר בחבילה כוללת, בהתאם למספר האירועים שהוא מפיק". מלבד זאת, החברה גם מציעה שירותי פרימיום נלווים, כגון עיצוב האתר, דו"חות פילוח והתממשקות לתוכנות נוספות. Webevent כבר מייצרת הכנסות, אולם היזמים לא מוכנים להתחייב על מועד שבו יגיעו לאיזון.

לדברי בן-טולילה, "יש בעולם חברות שנותנות פתרון דומה, כדוגמת Eventbrite, אבל חסרים בו הרבה אלמנטים. אנחנו נותנים משהו שהוא יותר פרטני וממוקד, שמהווה מענה מושלם מבחינה עסקית". בן דוד מוסיף כי "הפלטפורמה שלנו תומכת בשפות נוספות, ואנחנו מתכננים בשנה הקרובה להיכנס לשווקים נוספים, בעיקר באירופה. המטרה שלנו היא ליצור נוכחות בכל התחומים שמייצרים אירועים עסקיים".