טופספין רכשה את מפעלי KAST ב-4.1 מיליון שקל

היו"ר, אהוד גלבוע: "ניקח את החברה צעד קדימה, אולי גם לפיתוח מוצרים חדשים"

חברת טופספין הבורסאית רוכשת 89% מחברת KAST (Kiryat Anavim Silicon Technologies) מקיבוץ קריית ענבים. במסגרת העסקה טופספין תשלם כ-4.1 מיליון שקל לבעלים הנוכחיים, שלוש חברות תעשייה מקיבוץ קריית ענבים, כאשר רוב הסכום הוא החזר חובות של החברה לגורמים שונים.

כמו-כן, תיתן טופספין למוכרים תמלוגים של 2%-4% מהמכירות העתידיות עד סכום של 90 אלף דולר ואופציה לרכוש מחדש חלק מהחברה. לאחר ההודעה, מניית טופספין זינקה ב-42% ושווי השוק הנוכחי של טופספין הוא 19.9 מיליון שקל.

KAST, שהוקמה ב-2001, מייצרת מוצרי סיליקון לתחומים שונים ובעיקר לתחומי האם והילד (כגון בקבוקים), הרפואי וההשקיה. כמו-כן, מספקת החברה שירותי פיתוח של מוצרים חדשים עם רכיבי סיליקון עבור סטארט-אפים.

"עיבוד הסיליקון הוא תחום לא טריוויאלי", אמר היום אהוד גלבוע, יו"ר טופספין. "שוקי וולפסון, שמחזיק ב-11% הנוספים בחברה, הוא הגורם המוביל בישראל בעיצוב סיליקון. כמעט כל החברות בתחום הרפואי עברו אצלו".

טופספין, שהונפקה ב-2005, פעלה לאורך השנים בתחום של פיתוח מכשיר MRI זעיר לשימוש תוך-גופי. ב-2008 היא הפסיקה לפתח את המוצר המוביל שלה בעקבות בעיות של טכנולוגיה ושוק ואף עמדה בפני סכנת פשיטת רגל.

גלבוע, בנקאי השקעות בחברת Topnotch Capital שהיה פעיל בתפקידו זה גם בתחום הרפואי, היה אז מבעלי האג"ח של החברה. הוא החליט להחיותה מחדש וגיבש צוות, הכולל את היזם הסדרתי אשר שמואלביץ', שהשקיע 400 אלף שקל תמורת 15% מטופספין.

לדברי גלבוע, "היה ברור לי שחייבים להעלות את הערך עבור בעלי המניות והאג"ח, וכחברה בלי כיסים עמוקים, אנחנו לא יכולים לבחור בפעילות בינארית, שתהיה הצלחה גדולה או כישלון מהדהד. במקום, צריך לבנות ערך בהדרגה, וכאשר תיווצר רווחיות סבירה, תהיה גם הזדמנות להשקעה במוצרים מסוכנים יותר".

עם-זאת, גלבוע בהחלט רואה את החברה מתפתחת כך שחלק מהמוצרים יהיו בבעלותה וישווקו על-ידה ולא רק יפותחו עבור חברות אחרות. לדבריו, "נתמקד במוצרים שתרומתם לשורה העליונה והתחתונה של הדו"חות תהיה מהירה". גלבוע צופה גיוס בעתידה של טופספין, אך לאו דווקא בסכומים גבוהים.

KAST רשמה ב-2008 מכירות בהיקף של 11 מיליון שקל, מהן כ-50% מהלקוח העיקרי שלה, חברת Born Free הישראלית; רווח תפעולי של 612 אלף שקל והפסד נקי של 35 אלף שקל. טופספין התחייבה להמשיך להעסיק עובדים מהקיבוץ ולשלם שכירות.