יורופורט רוכשת את השליטה בדירקט קפיטל במסגרת הסדר עם בעלי האג"ח; תגיע לאחזקה של עד 47% לפי שווי 140 מ' ש'

זהו המתווה להסדר חוב אג"ח הראשון מסוגו בישראל, שבו חברה רוכשת שליטה בחברה אחרת ■ מוטי קירשנבאום, מנכ"ל יורופורט, ימונה גם למנכ"ל דירקט קפיטל ■ בשלב הראשון, תעמיד יורופורט הלוואת מזנין לדירקט קפיטל בהיקף של כ-20 מיליון שקל

חברת הנדל"ן יורופורט , העוסקת בפיתוח והקמת פארקי עסקים (במתכונת של "Airport City"), הופכת לבעלת השליטה בחברת הנדל"ן דירקט קפיטל . בתום חודשים ארוכים של משא ומתן, שהתנהל בין הנהלת חברת יורופורט לדירקט קפיטל, הושג מתווה להסדר חובותיה של דירקט לבעלי האג"ח שלה. זהו המתווה להסדר חוב אג"ח הראשון מסוגו בישראל, שבו חברה רוכשת שליטה בחברה אחרת.

על פי המתווה, בשלב הראשון, תעמיד יורופורט הלוואת מזנין לדירקט קפיטל בהיקף של כ- 20 מיליון שקל. בכפוף לקבלת האישורים הנדרשים למתווה יוקצו לכל בעלי אגרות החוב של החברה וליורופורט מניות של החברה כך שכל בעלי אגרות החוב יחזיקו כ 62% ממניות דירקט, ואילו יורופורט תחזיק כ- 38% ממניות דירקט. ההקצאה לבעלי אגרות החוב תהיה כנגד ויתור על אגרות החוב שבידיהם וההקצאה ליורופורט תהיה כנגד המרת ההלוואה למניות.

ליורופורט תהיה אופציה להגדיל את החזקותיה בחברה לכ-47% לפי שווי חברה של 140 מיליון שקל. יורופורט תמנה דירקטורים מטעמה שיהוו רוב בדירקטוריון של דירקט ותקבל לידיה את הניהול בחברה. ההסדר אושר בדירקטוריון של שתי החברות ויעמוד לאישור בעלי האג"ח של דירקט קפיטל. עו"ד דודי כהן ממשרד יוסי אברהם ארד ושות' ליווה את העסקה ואחראי גם להסדר בין חברת גמול השקעות ובעלי האג"ח שלה.

דירקט קפיטל הינה חברה העוסקת בתחום הנדל"ן המניב ובפיתוח השקעות באירופה ובאסיה. תמהיל הנכסים שבבעלות דירקט קפיטל תואם לפעילות חברת יורופורט, שמשקיעה במרכזים, המשלבים משרדים, לוגיסטיקה ומסחר. בבעלות דירקט קפיטל נכסים מניבים בגרמניה, זכויות בקרקעות בבירה בלגרד בסרביה, בהיידרבד בהודו ואסטנה בקזחסטן וזכויות בעסקת פינוי בינוי בישראל.

כ53% מהמבנים שבבעלות דירקט הינם בנייני משרדים, 33% תעשיה ולוגיסטיקה ו14% מסחר ושירותים אחרים. שווי הנכסים של דירקט בספרים נכון ל-31.3.09 הינו כ-660 מיליון שקל. ליורופורט הניסיון בשווקי הנדל"ן הבינלאומיים, הנדרש על מנת לפתח את הנכסים האלה ולהשביחם.

מוטי קירשנבאום, מנכ"ל יורופורט, אמר היום: "יורופורט התנהלה מיום הקמתה בשמרנות, תוך הקפדה על יציבות פיננסית ומינוף נמוך. יורופורט שמרה על איתנות פיננסית גבוהה, והכניסה לשורותיה שותפים אסטרטגיים חזקים כמו דיסקונט, סוסייטה ג'נרל, כלל ביטוח ו-ג'י.טי.סי. בזכות מדיניות זו עומדים כיום בידי החברה משאבים כספיים המאפשרים לה לאתר הזדמנויות עסקיות לרכישות ומיזוגים, כדוגמת הרכישה של דירקט קפיטל, אנו מאמינים שנצליח להשביח את נכסיה של דיירקט קפיטל בשנים הקרובות ולייצר בכך ערך לבעלי המניות".

חברת יורופורט הוקמה על ידי קבוצת משקיעים, בראשותו של מוטי קירשנבאום (כ-24%), המכהן גם כמנכ"ל החברה. קירשנבאום יזם והוביל את פרוייקט "איירפורט סיטי", הממוקם בסמוך לנמל התעופה בן-גוריון, וכיהן כמנכ"ל ויו"ר פעיל של הפרוייקט בשנים 1992-2000. כמו כן, היה קירשנבאום בין יזמי פרוייקט "איירפורט סיטי בלגרד", וכיהן כיו"ר פעיל של הפרוייקט בין השנים 2002-2004.

בין בעלי המניות של יורופורט נמנות גם חברה בשליטת הבנק הצרפתי סוסייטה ג'נרל, המחזיקה ב-8.5% ממניות יורופורט, בנק דיסקונט (10.5%), GTC מקבוצת קרדן (10%), כלל ביטוח (10%), יעקב ויינשטיין (10.5%), יגאל שרמייסטר (7.5%) ועוד.

עורכי הדין אברמי וול וניצן סנדור ממשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות' ייצגו את נציגות מחזיקי האג"ח של דיירקט קפיטל.

את דירקט קפיטל ייצגו עו"ד דניאל מרקוביץ ועו"ד אמיר עסלי ממשרד יגאל ארנון ושות'.