הותר לפרסום: המשטרה חושדת כי דודו טופז תכנן לפגוע גם בצביקה הדר, ארז טל ואברי גלעד

(עדכון) - הדר, מנחה "כוכב נולד", הגיע בצהריים למסור עדות במשטרה; טל וגלעד אמורים למסור עדות בהמשך ■ גלעד: "אין לי קשר אישי אליו ומעולם לא היה לי" ■ טופז ניסה להתאבד אמש בתא המעצר ואושפז במצב קל

הבדרן דודו טופז תכנן לפגוע ב-3 אנשי תקשורת נוספים, שאת שמותיהם העביר לשכנו, "המתווך" דניאל זנקו. כך טענה היום (ה') המשטרה בדיון בהארכת המעצר של זנקו ושני המאבטחים החשודים בביצוע התקיפות, סלימאן חיאדרה ואיימן זבידאת.

אחר-הצהריים הותר לפרסום כי המשטרה חושדת שטופז תכנן לפגוע גם בצביקה הדר, ארז טל ואברי גלעד. הדר, מנחה התוכנית "כוכב נולד", אף הגיע בצהריים למשטרת מרחב ירקון כדי למסור עדות. טל וגלעד אמורים למסור עדות בהמשך היום.

בחקירתו סיפר טופז כי תכנן לפגוע בשורה של ידוענים, "כדי שלא יהיה מי שיופיע בטלוויזיה".

גלעד: לא קשור לדודו

אברי גלעד אמר היום בראיון לגלי צה"ל כי טופז מעולם לא ניסה ליצור עמו קשר. "אני כל-כך לא קשור לדודו, אני כל-כך רחוק ממנו, אין לי קשר אישי אליו ומעולם לא היה לי", הדגיש. "בפעם האחרונה הוא ראה אותי לפני כמה שבועות במסדרון ב'רשת', ואמר לי כמה שהוא אוהב את התוכנית שאני מגיש, 'אחד נגד מאה', ואיזה יופי זה".

גלעד הסביר בראיון כי השלושה - הוא, צביקה הדר וארז טל, "עובדים בעבודה שטופז כל-כך אוהב": בין היתר מנחה הדר את "כוכב נולד", וטל הגיש לאחרונה את "האח הגדול VIP". גלעד עצמו, לצד "אחד נגד מאה", הוא ממגישי "המילה האחרונה" בגלי צה"ל.

"אני חושב שהוא רצה לתקוף אותנו כי אנחנו בעבודה שהוא רצה לעשות", הסביר גלעד, "אולי אמרתי משהו עליו, אני לא זוכר והוא זוכר. אני לא יכול להגיד שמשנתו הטלוויזיונית תמיד היתה מקובלת עליי. להגיד שאף פעם לא אמרתי משהו נגדו תהיה אמירה לא אחראית, כי אני לא זוכר. אבל לא נראה לי שזאת הסיבה".

"לא קיבל תמיכה בזמן"

להערכת גלעד, טופז הגיע, בעקבות קשייו המקצועיים, לדרגת מצוקה חריגה במיוחד. "זאת היתה מצוקה כל-כך איומה וקשה", הסביר, "אני שומע את זה מאנשים מסביב בשבוע האחרון".

בניגוד למעורבים רבים בפרשה, גלעד אינו כועס על טופז אלא דווקא מרחם עליו: "מי אנחנו שננסה להבין כזה עומק של כאב ושל אי-יציבות נפשית? אין מה לעשות עם המידע שקיבלנו היום חוץ מלחמול על נפש כל-כך מסוכסכת".

"הוא הגיע כל-כך נמוך, כי נפשו לא קיבלה תמיכה בזמן", הוסיף גלעד. "איפשרו לדודו ללבות את החלקים המשוגעים כביכול באישיותו, שנראו לאיזו תקופה חינניים, אבל חלקים כאלה דורשים טיפול ולא התפעלות".

לגבי חייו ושלמות גופו שלו, גלעד דווקא אינו מודאג: "דודו אולי תכנן, אבל לא הותקפתי. המון דברים לא קרו. גם לא הייתי על טיסת 'אייר פראנס' שהתרסקה מעל האוקיינוס".

ארז טל צלם: מץ 76 אברי גלעד / צלם: איל יצהר צביקה הדר / צלם: אבשלום ששוני

ניסה להתאבד

אתמול (ד') בלילה ניסה טופז להתאבד בתא המעצר באבו-כביר, באמצעות הזרקת אינסולין לדמו, בניסיון להוריד את רמת הסוכר בדם לאפס. משירות בתי-הסוהר נמסר כי טופז נמצא במהלך ביקורת שגרתית של קצין משמרת בתאו, כשהוא מטושטש ולידו לפחות 4 מזרקי אינסולין.

חובש העניק לטופז טיפול ראשוני, והוא פונה בהמשך לבית-החולים וולפסון במצב קל.

בשירות בתי-הסוהר אמרו כי "מצבו של טופז החל להידרדר, אך עירנות ותגובה מהירה של הסוהרים לא איפשרה לו פגיעה עצמית ממשית". כמקובל במקרים של ניסיונות התאבדות, שירות בתי-הסוהר ימנה קצין לבדיקת נסיבות האירוע, והאבטחה סביב טופז תתוגבר.

עוד נודע כי טופז מהשוטרים שיסייעו לו להיגמל מהתמכרותו לקוקאין.

הילה ואדנות

טופז ממשיך לשתף פעולה עם החוקרים, לאחר ששלשום (ג') הודה בהזמנת התקיפות של המשנה למנכ"ל רשת, שירה מרגלית; מנכ"ל קשת, אבי ניר; סוכנו לשעבר, בועז בן-ציון; ועורך "ישראל היום", עמוס רגב. במשטרה בודקים את גירסתו, לפיה לא רצה שהמותקפים ייפגעו באופן חמור ("סטירות בלבד").

בתוך כך האריך היום בית המשפט ב-7 ימים את מעצרם של זנקו, חיאדרה וזבידאת.

פרקליטו של זנקו, עו"ד אלי כהן, אמר כי זנקו התקשה לסרב לטופז בשל "ההילה והאדנות של האיש", והוא מצטער על כך מאוד. לדבריו, זנקו הודה במעשים כדי לנקות את מצפונו ולקחת אחריות.

השופט ציון קאפח קבע כי "בהתארגנות של החבורה הונהג מידור. לא כל מי שהיה מעורב היה מוכר לחשוד העיקרי (טופז). לעומת זאת, זנקו נטל בפועל את הביצוע לידיו, והוא ששכר את אנשי הזרוע, שחלקם עדיין לא נעצרו".