מחזיקי האג"ח של דויסבורג מנסים לעצור את פירוק החברה

בשבוע שעבר החליט הדירקטוריון להתחיל בהליכי פירוק מרצון לאחר שבנק מלווה דרש מימוש בטוחות

שבוע לאחר שהודיעה על כוונתה לפעול לפירוק החברה - מחזיקי האג"ח של חברת הנדל"ן דויסבורג החליטו לפתוח במאבק כדי לעצור את המהלך. נאמן האג"ח רו"ח יוסי רזניק שלח אתמול לחברה מכתב ובו דרישה לחדול לאלתר מפעולות חד צדדיות לפירוק החברה.

עו"ד אילן קרמר, ממשרד עורכי הדין פירון, המייצג את מחזיקי האג"ח, מביע פליאה לגבי הודעת דויסבורג מחודש שעבר, לפיה הבנק המממן הודיע לה בעל-פה ולא בכתב על כוונתו לפעול למימוש הבטוחות שבידו, לאחר שהחברה לא עמדה בתנאי ההלוואה.

רו"ח רזניק מנסה כעת להוביל הסדר עם משקיעים והבנק המלווה, ובחודשים האחרונים מספר משקיעים פרטיים וגם חברות התעניינו בנכסי דויסבורג, בהם החברות אספן, יורופורט ואשטרום. דויסבורג עדיין לא פרסמה את הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של השנה.

הבנק רוצה לנקות את המאזן

הצרות של דויסבורג החלו כשתיק האשראי של הנדל"ן עבר מ-ABN AMRO לבנק RBS בשנה האחרונה. RBS מעוניין "לנקות" את המאזנים מהלוואות בעייתיות ולכן דורש לחלט את הערבויות במקרים שבהם שווי הביטחונות נמוך משמעותית משווי ההלוואות.

דויסבורג, הנמצאת בשליטת דויד המלבורגר, גייסה במאי לפני שנתיים 60 מיליון שקל באמצעות הנפקת אג"ח. כיום האג"ח נסחרת בתשואת זבל של 785%, וספק את מחזיקי האג"ח יקבלו את כספם במועד. אייל ידווב מחברת הייעוץ גיזה פעל מטעם החברה בכדי להגיע להסדר חוב שיהיה מקובל על הצדדים, אך לאחר שהבנק המלווה RBS הודיע באופן חד צדדי על כוונתו לשעבד את הנכסים לטובתו כנגד הלוואות, לא ניתן היה להמשיך במהלך. באסיפת האג"ח שהתקיימה אתמול הוחלט להעמיד להצבעה העמדה לפירעון מיידי של האג"ח. ההצבעה מבוצעת בכתב ותשובות יתקבלו עד יום ראשון הקרוב.