משרד התקשורת מסרב לחשוף שמות חברות הייעוץ הבינלאומיות שאליהן פנה בנושא הקישוריות בסלולר

הסיבה: חשש שהחברות הסלולריות יפעילו עליהן לחץ שלא להתמודד במכרז וכדי לעכב את המכרז

משרד התקשורת מסרב לחשוף את שמות חברות הייעוץ הבינלאומיות המשתתפות במכרז לבדיקת עלויות קישורי הגומלין בשוק הסלולר, וזאת משום החשש שהחברות הסלולריות ינסו למנוע את השתתפותן במכרז או ינסו "לגנוב" אותן לצורך עיכוב בעבודת המשרד. גורם בכיר במשרד התקשורת אישר את הדברים.

כפי שנחשף ב"גלובס", משרד התקשורת פנה למספר חברות בינלאומיות במסגרת כוונתו להביא להפחתת תעריפי הקישוריות בסלולר, כחלק מהמלצות ועדת גרונאו. תעריפי הקישוריות בסלולר מהווים חסם כניסה למתחרים חדשים, ולמרות שהמשרד דאג להפחתה בתעריפים, הרי שעדיין הם נותרו גבוהים מדי ועומדים על כ23 אג' לדקת שיחה נכנסת.

העבודה שתבצע החברה שתיבחר היא בעלת חשיבות רבה משום שעל בסיסה יחושבו גם דמי המעבר שישלמו מפעילי סלולר וירטואליים (MVNO) לחברות הסלולריות - במידה וירצו להיכנס לשוק, וגם לקראת כניסה אפשרית של מפעיל חדש שירצה להשתמש בתשתיות הסלולר הקיימות בדרך לפריסה ארצית של תשתיותיו.

במשרד התקשורת סבורים שחשיפת שמות החברות הבינלאומיות תגרום נזק. זאת, משום שלטענתו, הניסיון מלמד שמכיוון שאין בנמצא הרבה חברות שמסוגלות לבצע עבודה כזו, מה שקרה בפועל הוא שהחברות הסלולריות ניסו למנוע מחברות הייעוץ לקחת חלק במכרזים. הניסיון הזה הגיעה בצורה רמיזה שייפגע שיתוף הפעולה עימם בעתיד. החברות הסלולריות שכרו בינתיים חברות ייעוץ והן כבר החלו בעבודות לקראת המאבק על הפחתת תעריפי הקישוריות. סלקום שכרה את שירותיה של אנליסיס, פלאפון את טאסק, ופרטנר מנהלת מו"מ עם חברת הייעוץ אובום.