פטריק דרהי רכש 2.5% ממניות HOT מידי הבנק הבינלאומי ב-65 מיליון שקל

(עדכון) - מחזיק לאחר הרכישה 19.8% מ-HOT ■ דלק השקעות לא מוכנה למכור את מניותיה ב-HOT בפחות מ-40 שקל למניה ■ דרהי צפוי להשלים בקרוב את רכישת מניות בנק הפועלים ויתרת מניות הבינלאומי ב-HOT

איש העסקים הצרפתי פטריק דרהי השלים היום (ה') רכישת 2.5% ממניות HOT מידי הבנק הבינלאומי תמורת 65 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס".

הבנק הבינלאומי מחזיק ב-5% ממניות HOT והחליט למכור כעת רק את מחציתן, כנראה משום שהוא מצפה למכור את יתר המניות לאחר שמחירן יעלה בעקבות מהלך ההשתלטות של דרהי על החברה.

בעקבות העסקה, דרהי הגיע לשיעור אחזקות של 19.8% ממניות HOT.

דרהי החל לרכוש בשבועות האחרונים את מניות הבנקים בחברת הכבלים. בתחילת מאי דרהי רכש מבנק לאומי 15% ממניות HOT ב-381 מיליון שקל - 33.5 שקל למניה. לפני כשבועיים רכש דרהי עוד 2% ממניות HOT שמוחזקות על-ידי בנק דיסקונט לפי אותו שווי.

כעת נשאר לאיש העסקים לרכוש את מניות HOT שבידי דלק ובנק הפועלים .

דלק השקעות אינה מוכנה למכור את מניותיה ב-HOT במחירים שבהם מכרו הבנקים את מניותיהם למשקיע הצרפתי פטריק דרהי. דלק השקעות מעוניינת למכור את אחזקותיה (16%) בחברת הכבלים, אך היא אינה מוכנה למחיר של פחות מ-40 שקל למניה. חברת דלק אינה מתכוונת להתגמש לאחר שהלחץ הפיננסי על הקבוצה פחת במידה ניכרת בגלל גילויי הגז הטבעי.

על-פי הערכות, לאחר שישלים את רכישת המניות מהבנקים - יצטרך דרהי לקבל החלטה כיצד להמשיך את מסע ההשתלטות על HOT, משום שאם הוא רוצה לרכוש את מניות דלק בחברה - הוא יהיה חייב לפרסם הצעת רכש לכל בעלי המניות.

אחת האפשרויות היא שדרהי ירכוש חלק ממניות דלק בשלב ראשון, ואחר-כך ישלים את הרכישה בהתאם להצעת הרכש שיפרסם. בכל מקרה פניו מועדות לרכישת השליטה ב-HOT, אך לא בדרך של השתלטות עוינת.