נתניהו הפקות יראו להם בטהראן

"אנחנו משחקים פוקר", עלץ שר החוץ, "אנחנו נטרוף את הקלפים במזה"ת ונחלק מחדש"

לילות לבנים עברו עליהם. ישבו על המדוכה, התייסרו בחלבון דמם, נתנו את הנשמה. היועצים, האצטגנינים, החרטומים וזקני השבט, שהיו נסיכי התנועה ונעשו וזירים גמורים. "כיצד נקדם את פני הרעה?"

"האיראנים משחקים שחמט והערבים משחקים שש-בש", קבע שר הביטחון. "אבל אנחנו משחקים פוקר", עלץ שר החוץ. "פוקר?" פער השר לענייני אסטרטגיה את פיו. "בדיוק. אנחנו הולכים לטרוף את הקלפים במזה"ת ולחלק אותם מחדש".

"אני מקווה שלא ניפול בטעות לרולטה רוסית", מלמל האצטגנין הראשי. "סמוך עלי", צחק שר החוץ. "מי כמוני מבין ברולטה רוסית. אני משחק בה עם המשטרה והפרקליטות כבר הרבה שנים".

"אז מה הם חמשת הקלפים שלנו?" התעניין היועץ לביטחון טוטאלי. "יש לנו יד מנצחת", הרגיע שר החוץ. "פול האוס: שלושה אסים ושני מלכים". "ומי הם שלושת האסים?" נבוך יועץ הסתרים. "שלושת הלאווים של ירושלים", פסק שר החוץ.

"לא של חרטום, אני מקווה", צחקק זקן החרטומים. "לא של חרטום", חייך שר החוץ, "אבל יש כמובן דמיון. כפי שלנאצר היו שלושה לאווים - לא שלום, לא הכרה, לא מו"מ - כך גם לנו יש כיום שלושה לאווים: לא לפתרון שתי מדינות לשני העמים, לא לחלוקת ירושלים, לא לירידה מהגולן".

"קלפים חזקים", הנהן השר ללא תיק שהיה אמון על הטוהר האידיאולוגי ונודע כמצפון התנועה. "כן, כן, חזקים", המהם הממונה על עיצוב המדיניות. "אני מקווה שהם אסים ולא ג'וקרים. אנחנו הרי מכירים את הקליינט. אם עופר עיני ושרגא ברוש כופפו אותו, מי יודע מה הלאה?"

"ומי הם שני המלכים שלנו?" התעניין שר האוצר. "חשבתי שזה מובן", הצניע שר החוץ. "ראש הממשלה ואנוכי עבדכם. שנינו בראש אחד, ערוכים ומזומנים לביצוע המשימה בשלמות ובמהירות". "איזו משימה בדיוק?" חקר הממונה על הנבואה. "לכופף את הנשיא אובמה, להביס את אחמדינג'אד ולהכניע את אבו מאזן", התמוגג שר החוץ.

באותו רגע הועבר לידי שר החוץ פתק ע"י עוזרו. "נודע לי כרגע שלנשיא אובמה יש ביד רביעייה. רביעיית מלכות: הילארי קלינטון, ננסי פלוסי, אופרה ווינפרי ולא תאמינו, ציפי לבני. יש לו ביד את משרד החוץ, המפלגה הדמוקרטית, בית הנבחרים, התקשורת, דעת הקהל האמריקנית ומשתפי"ת בישראל".

"רביעיית מלכות?" לחש יועץ התקשורת. "אז הוא לוקח את כל הקופה".

את השתיקה שהשתררה שבר כמובן שר החוץ. "קטן עלינו. אנחנו מעלים ליד קלף שישי, אס נוסף: תמריצים לעידוד 'הגידול טבעי' בהתנחלויות. עכשיו יש לנו לאו רביעי, אי-הפסקת הבנייה בהתנחלויות, ואנו מחזיקים ארבעה אסים ושני מלכים. הקופה שלנו".

"אבל זה לא חוקי", מחה השר לענייני מודיעין. "אסור להוסיף קלף. אנחנו שוברים את כללי המשחק".

שר החוץ נעץ בו מבט ממושך. "סוף-סוף תפסת. זה בדיוק מה שאנחנו עושים. שוברים את הכלים ולא/כן משחקים". מחק את המיותר. *

הכותב הוא יו"ר כלמוביל ישראל