סמנכ"ל התוכניות של ערוץ 10: "'הישרדות' תמשיך, אך אני בספק אם תהיה עוד 'המרוץ למיליון'"

ליאת פלדמן מאוכזבת מהרייטינג של פרק הפתיחה של "הבלוק", ומודה כי היא לא תהווה את התחליף ל"הישרדות" ■ למרות הירידה ברייטינג בעונה השנייה, בערוץ 10 עובדים על עונה שלישית ששוב תימתח על 40 פרקים

"עסקי הטלוויזיה מאוד דומים לעסקי האהבה והשיפוצים, תמיד יודעים איפה מתחילים, אך לא איפה מסיימים", אומר ליאת פלדמן סמנכ"ל התוכניות בערוץ 10, בהתייחס להשקת תוכנית הריאליטי החדשה של ערוץ 10 - "הבלוק". התוכנית עלתה לאוויר במוצ"ש האחרון, אבל לא ממש סיפקה את הסחורה לה קיוותה פלדמן.

"'הבלוק' נולדה לפני שנתיים סביב העלייה של 'קרב סכינים'. 'קרב סכינים' הייתה בעונה הראשונה תוכנית צנועה במידותיה שהביאה משהו מאוד מרענן למסך. אנחנו ערוץ עם קשיים כלכליים ובנוסף חייבים לחדש ולא לעשות מה שיש בערוץ 2, כלומר לא להביא דברים כמו 'כוכב נולד'. רציתי להביא עולם תוכן נוסף. אורי דיקשטיין מחברת ההפקות שמים הציע לעשות את התוכנית האוסטרלית שבעצם עליה מבוססת 'הבלוק'. בהתחלה אמרתי שזה נראה לי נורא יקר, אבל מצד שני אנו מוצפים בטלוויזיה שיש בה 'טאלנט שואוס'. ראינו את הפורמט האוסטרלי שהוא חמוד ונאיבי, ונכנסנו לעבודה מאומצת במטרה לחזק בו אלמנטים רגשיים ותחרותיים".

לדבריה, "התייחסנו ל'בלוק' כתוכנית אינטליגנטית ומהנה, ובמובן מסוים, כמו בכל תוכנית ריאליטי למעט 'הישרדות', אנו מנסים להכניס מוטיב חדש. בתוכנית 'הבלוק' המוטיב החדש הוא דרמת יחסים בתחרות, וככזו היא עובדת על ניואנסים, ליהוק, וההתפתחות בשלב העלילה. מה קורה בין בני-הזוג, והאתגרים במערכת הזוגית וחווית השיפוץ יכולה להעמיד אתגרים קשים ביותר בין בני-זוג".

* ציפיתם ש"הבלוק" יתפוס את המקום של "הישרדות" גם ברייטינג?

"לא. מעולם לא. אנו לא מצפים לתחליף ל'הישרדות'".

* למה החלטתם לשבץ את "הבלוק" בשבת, זו תוכנית דגל מבחינתכם?

"מבחינתנו זה בהחלט מוצר שיכול לשמור על רף צפייה גבוה, אבל לא ברמה של 'הישרדות', כי שום דבר לא יעשה את מה שעושה 'הישרדות'. 'הבלוק' היא תוכנית דגל ולפניה בשבתות שידרנו מוצרי ריאליטי מושקעים וטובים כמו 'לרדת בגדול' ו'היפה והחנון'. לפני עליית 'הישרדות' בשבת ערוץ 10 רשם ממוצע של 3% רייטינג והיום המספרים הם דו-סיפרתיים".

* אומרים שהשקעתם ב"בלוק" הרבה מעבר לתקצוב הראשוני ועלות כל פרק נאמדת בכ-200 אלף דולר.

הלוואי והיית צודקת, אבל אין לנו סכומים כאלה. זה רחוק מהסכום הזה, אבל בכל זאת חרגנו מאוד מהתקציב. בטלוויזיה רוצים לעשות שיקולים קרים אך בפועל, כולם, גם קשת גם רשת וגם אנחנו, מעוניינים להיות גאים במוצר שלנו וזה מביא להוצאות גבוהות הרבה יותר מהתכנון הראשוני. זה חלק מהבעיה של השוק הישראלי שהוא קטן מדי ביחס להשקעות בתוכן שנעשות פה. אין שום דרך שניתן להחזיר את ההשקעה מה עוד שתוכניות כמו 'כוכב נולד', 'הישרדות' ו'הבלוק' לא ניתנות לשידור בשידור חוזר. אך לגבי 'הבלוק', בסופו של דבר יצאה תוכנית שאנו נורא אוהבים אותה וגאים בה".

* ובכל זאת, כמה אתם משקיעים בכל פרק?

"באזור ה-130-120 אלף דולר".

מאוכזבת מהרייטינג

למרות ההשקעה הגבוהה, בטח במונחים של ערוץ 10, נתוני הרייטינג של הפרק הראשון אכזבו ועמדו על כ-10.7% בלבד בפרק הראשון.

גם פלדמן מודה כי "התאכזבתי. זה יכול היה לעשות רייטינג דו-סיפרתי גבוה יותר. אני גרועה בציפיות רייטינג, אבל קיוויתי לממוצע של 13%-14% ואין סיבה שזה לא יעשה את זה. השבת שבה השקנו את 'הבלוק' הייתה מוצאי שבועות וכמו במוצאי חג, פוטנציאל הצפייה נמוך יותר. בנוסף, להבדיל מאחרים, שמנו בפרק ההשקה שני ברייקים של פרסומות בעוד שההשקות האחרונות שהיו בטלוויזיה היו בלי ברייקים בכלל, אך לנו אין את היכולת לוותר על ברייקים. למרות שפתחנו ברייקים של 15 דקות פרסומות התוכנית נשארה ושרדה אותם. הדבר הכי משמח אותי שהקהל העיקרי בתוכנית היה בני נוער ונשים. בני הנוער, שהם הקהל הכי קשה, זיהו שיש פה משהו חדש".

* את לא חושבת שאולי אחת הבעיות שהיתה ל"הישרדות" בעונה השנייה מבחינת הרייטינג, שהיה חלש משמעותית מהעונה הראשונה, נובע מהחלטתכם "למתוח" את הסדרה מעל 40 פרקים של שעה וחצי?

"העונה השנייה הייתה הרבה יותר קצבית מהעונה הראשונה. בעונה הראשונה היה מסטיק בלא מעט פרקים, אך בעונה השנייה היו פרקים מלאי אקשן ותהפוכות. בחו"ל, התקציב של כל פרק ב'הישרדות' עומד על 3 מיליון דולר כי הם משדרים לשוק של מיליוני אנשים. בארץ המצב שונה. אם הייתי עושה 15 פרקים של 'הישרדות', לא הייתי עושה 'הישרדות'. הדרך היחידה לעשות פרויקט ענק כמו 'הישרדות' זה לעשות ריבוי של פרקים ואת 6 מיליון הדולר שעולה ההפקה הזו אפשר לחלק על 40 פרקים. לכן תראי עוד עונות של 'הישרדות', אך אני בספק גדול אם תראי עוד עונה של 'המרוץ למיליון'".

* מתי צפויה לעלות העונה השלישית של הישרדות?

"עד סוף הקיץ נדע את התשובה".

* ואת מניחה שהרייטינג יהיה קרוב יותר לעונה הראשונה או השנייה?

"משהו בין הראשונה לשנייה".

* איזה לקחים הפקתם מהעונה השנייה?

"העונה השנייה היתה הפקת לקחים של העונה הראשונה. הבעיה העיקרית הייתה שעלינו שבוע אחרי ש'האח הגדול' נגמר ואנשים עוד היו בתוך הדמויות של 'האח הגדול', בנוסף היינו עם השיבוץ 'הגאוני' ביום שישי והמלחמה שקטעה לנו את הסדרה לשבועיים. 15 הפרקים האחרונים היו מדהימים גם מבחינת הרייטינג. מבחינת הפקת לקחים, העונה השנייה הייתה מאוד מקצועית ותככנית, ובעונה השלישית חשוב לנו לחזור לנאיביות עד כמה שאפשר, לאנשים שיש להם ערכים ולווריאציות שונות בהן אפשר לשחק את המשחק. לחזור גם לפאן והומור ולא כמו שאריק אמר כל הזמן 'סכינים, סכינים, סכינים'. בעונה השנייה התמקדנו בדמויות במשחק, אבל בעונה השלישית המתמודדים מביאים את המטען מהבית לאי.

"בנוסף, בעונה השלישית יש אנשים שהמוטיבציה שלהם לשחק את המשחק שונה לגמרי מאשר 'אני רוצה להיות דן מנו הבא'".

* כאשת תוכן, איך הרגשת כששמעת על מקרי האלימות נגד מרגלית וניר. נלחצת?

"אני לא רוצה להתייחס לזה. אני מאחלת לשירה החלמה מהירה, היא אישה חזקה. למרות שאנו לא חברות קרובות היא בליבי בכל השבועיים האחרונים ואני מאחלת לה שתרגיש טוב ומהר".

דוברת רשת, מיכל קיזלשטיין, מסרה בתגובה לדבריה של פלדמן בנושא "המרוץ למיליון": "אני מזמינה את ליאת פלדמן לצפות בימי השידור עתירי הרייטינג של רשת בשנה הקרובה. היא עשוייה למצוא עצמה מופתעת".