מנכ"לית יאהו קרול בארטס: "עדיף ליאהו לא לשמוע יותר את השם מיקרוסופט בעתיד; צפוי לה עתיד מזהיר גם ככה"

נראה, כי דבריה של מנכ"לית יאהו הורידו מהפרק את האפשרות לשיתוף פעולה בין שתי החברות: "ליאהו צפוי עתיד מזהיר גם בלי שיתוף פעולה עם מיקרוסופט" ■ מיקרוסופט, מצידה, מנסה לפרוץ לשוק החיפוש המקוון באופן עצמאי

הקרטוע של יאהו בשוק החיפוש המקוון בשנים האחרונות מצד אחד, וניסיונותיה החוזרים ונשנים של מיקרוסופט להשיג דריסת רגל בתחום מצד שני, גרמו לרעיון שיתוף הפעולה בין שתי חברות הענק להיראות כצעד מתבקש במאבק אותו הן מנהלות מול גוגל .

אולם, דומה שהשקתו בשבוע שעבר של מנוע החיפוש המחודש של מיקרוסופט - Bing - המלווה בקמפיין שיווק אגרסיבי, כמעט שמחסלת את האפשרות ששתי החברות ישובו בקרוב לשולחן הדיונים.

במיקרוסופט לא היססו להביע בשנתיים האחרונות את רצונם להגיע לשיתוף פעולה עם יאהו, בין אם מדובר בניסיון המיזוג בין השתיים, שנכשל בסופו של דבר, או בהסכם מוגבל יותר.

ניסיונות החיזור של מיקרוסופט עוררו בקרב המשקיעים ואנליסטים המסקרים את פעילות החברה קולות הקוראים להנהלתה להגיע להסכם האמור, כאשר הם מדגישים את התועלת הכלכלית שעשויה להפיק מכך יאהו, בהתחשב בקיצוץ החד בהוצאות התפעול שיצמיח החיבור.

אלא ששלשום (ד') נשמעה מנכ"לית יאהו, קרול בארטס, כמי שהורידה מהפרק את האפשרות לשיתוף פעולה עם מיקרוסופט. "ליאהו צפוי עתיד מזהיר גם בלי שיתוף פעולה עם מיקרוסופט", אמרה בכנס משקיעים בחברה.

דבריה של בארטס, בצירוף ההשקה של Bing, שבקמפיין השיווקי שלו הושקעו על-פי ההערכות בין 80 ל-100 מיליון דולר, אינם חדשות מעודדות עבור מי שציפה ששתי החברות יאחדו כוחות.

אפקט ה-Bing

"מיקרוסופט מנסה לפרוץ לשוק החיפוש המקוון באופן עצמאי", אמר אנדרו פרנק מגרטנר. "ההשקעה העצומה בפיתוח Bing וההוצאה הכספית הגדולה על שיווקו מצביעים על ניסיון להצליח, והכנסתה של יאהו למשוואה הזו תסבך את המהלך", הסביר. עם זאת, אומר פרנק, כי "ייתכן שהאפקט של Bing יאפשר ליאהו לרכוב על הגל שהוא ייצור".

Bing מבוסס על כלי חיפוש שבמיקרוסופט מאמינים שיעניקו לגולשים את האפשרות להשיג תוצאות חיפוש מדויקות יותר, ומעדיפים לכנותו "מנוע החלטות".

במיקרוסופט מקווים גם שהצלחתו של Bing תהווה אחיזה חזקה יותר לחברה בשוק הפרסום המקוון. בעזרת מעקב אחר אופי החיפושים של הגולשים ב-Bing מקווה מיקרוסופט לבצע התאמה בין המודעות לבין תחומי העניין של הגולשים.

בארטס התייחסה בדבריה גם ל-Bing, ואמרה ש"הוא מעניין אבל לא הפיל אותי מהרגליים". בנוסף אמרה בארטס כי, "למרות מטרתו של כל מנוע חיפוש ליצור עניין בקרב קהל גולשים ומפרסמים אני לא מאמינה שמיקרוסופט תצליח להשיג מטרה זו באמצעות Bing, שיעורר לכל היותר עניין זמני".

בארטס שללה גם את הסברה שיאהו זקוקה להסכם שיתוף פעולה עם מיקרוסופט כדי להתייעל. "אנשים זרקו מספרים מבלי לבדוק עובדות", אמרה והוסיפה כי יאהו צפויה לצמצם את הוצאותיה השוטפות ב-500 עד 700 מיליון דולר באמצעות צמצום מספר חוות השרתים בחברה וקיצוץ בכוח האדם. בארטס סיכמה את דבריה ואמרה "עדיף ליאהו לא לשמוע יותר את השם מיקרוסופט בעתיד".

במיקרוסופט סירבו להגיב לדבריה של בארטס. מניית מיקרוסופט עלתה אתמול ב-1.5% ושווי השוק של החברה הוא 195 מיליארד דולר. מניית יאהו איבדה אתמול 1.9% ושווי השוק של החברה הוא כ-23 מיליארד דולר.

כל הזכויות שמורות ל-MarketWatch.com 2009