רשות ני"ע בארה"ב: המנכ"ל לשעבר של קאנטריוויד מואשם בהונאה; מכר מניות החברה ב-130 מ' ד' לפני קריסתה

אנג'לו מוזילו הוא האיש הבכיר ביותר שנתבע במערכת הפיננסית מאז פרץ המשבר ■ קאנטריוויד היתה שחקנית מרכזית בשוק משכנתאות הסאב-פריים, אשר החל בשנת 2007 את המשבר הכלכלי העולמי

רשות ני"ע האמריקנית, ה-SEC תובעת את המנכ"ל לשעבר של ענקית המשכנתאות קאנטריוויד, אנג'לו מוזילו ושני מנהלים נוספים בחברה בהונאה, כמו כן מאשימה הרשות לני"ע את מוזילו בסחר תוך שימוש במידע פנים.

קאנטריוויד היתה שחקנית מרכזית בשוק משכנתאות הסאב-פריים, אשר החל בשנת 2007 את המשבר הכלכלי העולמי. מוזילו הוא האדם הבכיר ביותר שעומד בפני אישום רשמי של הממשל כתוצאה מהמשבר. מוזילו כפר בהאשמות, ואת תגובת עורך דינו לא ניתן היה להשיג לאחר פרסום הודעת ה-SEC.

מוזילו מכר כ-130 מיליון דולר של מניות קאנטריוויד במחצית הראשונה של שנת 2007 באמצעות תוכנית מוכנה מראש של מסחר הנקראת 10B5-1. תוכנית זו, הפופולרית בקרב מנהלים בתאגידים בארה"ב, מאפשרת לאיש פנים בחברה לתכנן תוכנית מראש למכירת ני"ע ולהמשיך בתוכנית גם במיקרה שהוא מקבל משרה הכרוכה בטיפול במידע משמעותי שאינו ידוע לציבור.

משרד האוצר של מדינת צפון קרוליינה אשר ביקשה בשנת 2007 מה-SEC לחקור את מכירת המניות על ידי מוזילו, העלה שאלות ביחס לשינויים שנערכו בתוכנית של מוזילו בחודשים שקדמו לקריסת מניית החברה, שינויים אלו איפשרו למוזילו להגדיל באופן משמעותי את כמות המניות של קאנטריוויד שמכר. מוזילו ביצע מכירות של מניות החברה מאז שנת 2004 במסגרת התוכנית, אך ההאצה במכירות החלה באוקטובר 2006, כשהפעיל תוכנית חדשה.