ג'נרל מוטורס תמכור את מותג סאטרן לנהג מכוניות המירוץ לשעבר, רוג'ר פנסק ותשמור על 13 אלף מקומות עבודה

על פי ההערכות GM תפסיד השנה 17.5 מיליארד דולר לפני שתציג רווח של כ-3 מיליארד דולר בשנת 2011 ■ בעלי החוב של קרייזלר הפסידו בתביעה לאסור את המכירה של נכסי קרייזלר לפיאט האיטלקית

ג'נרל מוטורס , שהחלה בשבוע שעבר בתהליך של פירוק וארגון מחדש על פי צ'פטר 11, הגיעה להסכם למכירת מותג סאטרן לנהג המרוץ לשעבר רוג'ר פנסק. קבוצת פנסק אוטומטיב תנהל את המותג, את רשות השיווק ומערך השירות של סאטרן.

העסקה שהושגה עם פנסק צפויה להציל, לפחות בטווח הקצר, 350 סוכניות של סאטרן ואת מקום עבודתם של כ-13 אלף עובדים.

היועץ הכלכלי של ג'נרל מוטורס, Evencore Partners, העריך כי GM תפסיד השנה 17.5 מיליארד דולר לפני שתציג רווח של כ-3 מיליארד דולר בשנת 2011. ההערכות מסתמכות על מכירה של 16 מיליון כלי רכב בשנה, לשוק הרכב האמריקני, מרמה נוכחית של 10 מיליון רכבים.

נזכיר כי בשבוע שעבר נודע כי GM תמכור את מותג רכבי השטח האמר לחברה הסינית Tengzhong במחיר של כ-500 מיליון דולר.

עוד בתעשיית הרכב האמריקנית: בעלי החוב של קרייזלר הפסידו בתביעה שהגישו לבית המשפט לאסור את המכירה של נכסי קרייזלר לפיאט האיטלקית. בעלי החוב מתכננים לערער לבית המשפט העליון.

פאנל של שלושה שופטים דחה את המכירה של קרייזלר ל-8 ליוני - אז צפוי בית המשפט העליון להתקדם עם הליך המכירה. המהלך עשוי לעזור לקרייזלר לשמור על מקום עבודתם של 38,500 עובדים, וכן להעביר את מותגי ג'יפ, קרייזלר ודודג' לחברה חדשה הנקייה מחובות. הליך דומה יעזור גם לג'נרל מוטורס, שכאמור מוכרת את מותגי האמר וסאטרן לשתי חברות שונות.