דרכים יצירתיות להפקת אנרגיה חלופית: טורבינת רוח צפה ראשונה מסוגה בעולם מתוצרת סימנס יוצאת מחופי נורווגיה

[הרשמה לניוזלטר סביבה] חברת Statoil תשיק במהלך סוף השבוע את Hywind, טורבינה של 2.3 מגוואט, המשלבת טכנולוגיות של ענף החקלאות וכן של ענפי הגז והנפט

טורבינת רוח צפה, Hywind - הראשונה מסוגה בעולם, של חברת Statoil, תפליג מחופי נורווגיה במהלך סוף השבוע הנוכחי. כך פרסמה רשת בי.בי.סי הבריטית. אם הניסוי יצליח, טורבינות רוח רבות, המפוזרות כעת לאורך חופי נורווגיה, ייעלמו מעיני התושבים.

בסופו של דבר, ניתן יהיה למקם חוות רבות לייצור אנרגיה חלופית באמצעות טורבינות רוח, במרחק רב מהחופים, מה שיטיב עם גורמים צבאיים, תעשיית הספנות, דייגים, ציפורים וענף התיירות.

"העברת טורבינות רוח אל תוך הים העמוק, עשויה לספק הזדמנויות רבות", אמרה אלכסנדרה בק ג'גרוב, מנהלת חטיבת האנרגיה החדשה של חברת Statoil. "באיזור הים העמוק, הרוחות חזקות ונמשכות לאורך זמן, מה גם שהאיזור למיקום הטורבינות רחב בהרבה".

Hywind, טורבינה של 2.3 מגוואט (MW) שנבנתה על ידי סימנס , משלבת טכנולוגיות של ענף החקלאות, וכן של ענפי הגז והנפט. הניסוי יימשך כשנתיים לאורך חופי נורווגיה. הטורבינה יושבת על מצוף בגודל של 100 מ"ר המעוגן לתחתית הים בשלושה מקומות שונים עם כבלים באורך של עד 700 מטר.