לאחר כמעט שבוע: נמצאו גופות ממטוס אייר פראנס שהתרסק באוקיינוס האטלנטי

האם רשלנות של חברת התעופה "אייר פראנס" גרמה להתרסקות טיסה 447 מברזיל לפריז בתחילת השבוע? מחקירה שערך חיל האוויר של ברזיל עולה כי חברת "איירבאס" קראה להחליף מכשור במטוסים מדגם A330 ואילו אייר פראנס התעלמה מההמלצה

חיל האוויר של ברזיל דיווח הערב כי מצא גופות ממטוס אייר פראנס שהתרסק לפני כשבוע בין ברזיל לפריז. עם הגופות נמצאו גם שרידים מהמטוס.

מחקירת התאונה עד כה עולה כי חברת "איירבאס" קראה להחליף מכשור במטוסים מדגם A330. לדברי צוות החקירה, חברת "אייר פראנס" התעלמה מהמלצה זו.

עוד עולה מהחקירה כי מערכת הטייס האוטומטי של המטוס לא פעלה טרם ההתרסקות. לא ברור אם המערכת כובתה על ידי הטיס, או שהיא חדלה לפעול. שריד ראשון מגוף מטוס אייר-פראנס שהתרסק בתחילת השבוע נמצא אתמול באוקינוס האטלנטי. נמשכים החיפושים אחר הקופסא השחורה של המטוס.

הסיכויים למצוא ניצולים - אפסיים

חברת אייר פראנס פרסמה הודעה רשמית כי אבדו הסיכויים למצוא ניצולים מההתרסקות וכי כל 228 הנוסעים נספו. בנוסף, נמשו שני מצופים מציוד החירום שהיה על המטוס מהאוקיאנוס האטלנטי, כ-550 קילומטרים מצפון לאיי ברזיל.

כיממה לאחר ההתרסקות דיווחו סוכנויות הידיעות כי שברי מתכת אותרו על ידי חיל האוויר הברזילאי באזור האטלנטי, כמה מאות ק"מ מחופי ברזיל, אך טרם התקבל אישור רשמי לכך שמדובר במטוס חברת אייר פראנס שנעלם.

טיסה 447 של מטוס "איירבוס" מסוג A330, שהמריא ביום ראשון האחרון מריו דה ז'נירו, נעלמה כעבור כארבע שעות, כשעל סיפונה 228 נוסעים ואנשי צוות.

חדשות 2 ב - MAKO / לחדשות 2 ב - 'רשת'