נסרדישי: אומדן גביית המיסים ל-2009 ירד ל-173 מיליארד שקל

ירידה של כ-14.6% לעומת האומדן הקודם ■ לשנת 2010 ירד אומדן גביית המיסים של רשות המיסים ל-183 מיליארד שקל ■ בהתייחסו לעניין הוצאות מטפלת אמר: "לא יהיה מהיכן לממן זאת"

בכנס של לשכת רואי החשבון שנערך היום (א') באילת, חשף מנהל רשות המיסים, יהודה נסרדישי, את אומדן הגבייה הצפוייה בשנים הקרובות. האומדן לשנת 2009 עומד על גביית מס בסך 173 מיליארד שקל ירידה של כ-14.6% לעומת צפי קודם לגבייה בסך 202.7 מיליארד שקל, ולשנת 2010 הופחת האומדן ל-183 מיליארד שקל.

זאת לאחר שמתחילת השנה האזרחית ועד מאי ירדה הגבייה בכ-12.5% והסתכמה בכ-70 מיליארד שקל, עם זאת אמר נסרדישי כי "בחודשים האחרונים הסתמנה מגמה של יציבות בהכנסות ממסים".

כמו כן התייחס נסרדישי לעניין ביטול פטור ממע"מ על פירות וירקות ואמר כי "זהו עיוות היסטורי". נסרדישי תהה מדוע מדוע אין לובי דומה לזה שמגן על הירקות והפירות גם ללחם, לחלב או לתרופות מצילות חיים.

בהתייחסו לעניין הוצאות מטפלת אמר: "לא יהיה מהיכן לממן זאת" והוסיף: "מדובר בבעיה אדירה מבחינה תקציבית שאין לנו כסף לשלם אותה".

מוקדם יותר היום נודע ל"גלובס" כי ברשות המסים גובשה הצעה על-פיה מתווה ההצעה המקורית יישמר, אך במקום נקודת זיכוי על כל ילד, יוענקו 2 או 3 נקודות זיכוי עבור כל ילד. בכירי רשות המסים מבקשים גם הפעם לבטל את חצי נקודת זיכוי שניתנת היום לכל אישה, בגין היותה אישה, שעלותו נאמדת ב-2.5 מיליארד שקל, וביטולה אמורה לממן את נקודת הזיכוי לאמהות.

ההצעה המשופרת של רשות המסים מתחרה כעת עם זו שהציע בעבר שר החינוך, גדעון סער, יריבו הפוליטי של שטייניץ, שביקש להעניק 4 נקודות זיכוי לכל אימא וזאת מבלי לבטל את חצי נקודת זיכוי לכל אישה. עלותה נאמדת אף היא ב-2.5 מיליארד שקל.

בכירים ברשות המסים מסרו כי רק הצעתם המשופרת תומכת ביציאת אמהות לילדים לעבודה, ובד בבד שומרת על הקופה הציבורית. ברשות חוזרים על התנגדותם לאמץ את פסק הדין של בית המשפט העליון שכן לטענתם, לא רק שהוא מוסיף עוד 2.5 מיליארד שקלים לגרעון התופח אלא גם מהווה תקדים משפטי מסוכן המאפשר לתבוע גם הוכרה בהוצאות נסיעה, הכרה שכרוכה באובדן הכנסות של 5 מיליארד שקל.