ראובן צוק: "צפויה שנה סוערת - יהיו בעיות בכל הנמלים"

צוק, נשיא לשכת הספנות, התייחס בדבריו לכוונת הממשלה להפריט את נמל אילת, ולהתחיל בהפרטה של 15% ממניות נמלי חיפה ואשדוד בבורסה

"השנה הבאה אינה צפויה להיות פשוטה אני צופה בעיות בכול הנמלים לנוכח כוונת הממשלה לקדם את הליכי ההפרטה", כך אמר אתמול נשיא לשכת הספנות, ראובן צוק, במהלך האספה השנתית של לשכת הספנות בחיפה.

צוק התייחס בדבריו לכוונת הממשלה להפריט את נמל אילת, ולהתחיל בהפרטה של 15% ממניות נמלי חיפה ואשדוד בבורסה אשדוד וחיפה, תוך היערכות להנפקה של עד 49% מהמניות ב-2011.

צוק הוסיף כי גם ההחלטה האם להכניס מפעילים פרטיים לרציפים החדשים שיוקמו בנמלים צפויה לגרום להגברת המתיחות מול עובדי הנמלים.

צוק, לשעבר מנכ"ל חברת הספנות אלאלוף, אמר באסיפה כי השנה האחרונה הייתה כמעט ללא בעיות ביחסי העבודה בנמלים, זאת למעט מספר סכסוכים נקודתיים, וזאת בעיקר בשל השלכות המשבר הכלכלי והירידה בכמויות המטענים.

בהתייחסו לכוונת הממשלה להשלים את הרפורמה בתעריפי הנמלים עד תחילת 2010, ציין צוק כי " כרגע אנו מחכים לגרסא האחרונה של הממשלה על מנת שנוכל להגיב עליה. יחד עם זאת יש בינינו הסכמה שאגרת הרציף חייבת לרדת במסגרת הרפורמה". כזכור, במסגרת חוק ההסדרים קבעה הממשלה כי הרפורמה בתעריפים תושלם עד ינואר 2010 לכל המאוחר.

במהלך האסיפה מונה שי באב"ד, מנהל תחום ישראל והמזרח הרחוק בחברת צים, לתפקיד סגן נשיא הלשכה.