נוקיה E66 - מעניק תחושה של מכשיר יוקרתי

מדובר על אחיו של ה-E71 שהפך להצלחה בארץ, בעיקר בזכות האימוץ שלו בקרב הקהל העסקי המסורתי, וגם אצל משתמשים שלא חשבו שהם צריכים טלפון שמיועד בעיקר למיילים

בקיץ האחרון הוציאה נוקיה בארץ את ה-E71 השייך לסדרת המכשירים העסקיים שלה. הסמארטפון הזה הגיע בעיצוב הכולל מקלדת מלאה (QWERTY) ומסך רחב בגודל 2.3 אינץ'. הדגם הפך להצלחה בארץ, בעיקר בזכות האימוץ שלו לא רק בקרב הקהל העסקי המסורתי של המכשירים החכמים, אלא גם אצל משתמשים שלא חשבו שהם צריכים טלפון שמיועד בעיקר למיילים. עם השקת הרשת החדשה של פלאפון, החליטה המפעילה ללכת על אחיו של הדגם הזה, ה-E66.

נוקיה E66

*עיצוב: ההבדלים בין הדגמים מתבטאים כמעט אך ורק בעיצוב. בעוד שה-E71 כולל מקלדת מלאה, ה-E66 מגיע במראה סליידר כסוף עם מקלדת ספרות רגילה ונוחה והמון כפתורי קיצור הכוללים גישה מהירה לאנשי קשר, ללוח שנה, להודעות ולהשתקה (Mute). המכשיר לא עבה במיוחד (וגם לא דק במיוחד), עוביו 13.6 מ"מ, ומשקלו 121 גרם - נתון יחסית גבוה, אולם במקרה הזה העובי נועד לתת את התחושה שמדובר במכשיר יוקרתי.

* ממשק: מערכת ההפעלה של המכשיר היא סימביאן גרסה 9.2, סדרה 60 - מערכת הפעלה פתוחה, שמאפשרת להתקין תכונות נוספות שלא צורכות דמי מנוי חודשיים אצל המפעיל. למשל, פרינג למסרים מיידים וניהול שיחות אינטרנט קוליות או WAZE לניווט בכבישים עם שירות עומסי תנועה.

יכולת אחרת במכשיר היא שני עמודי בית: אחד לשעות העבודה ואחד לפנאי. מה זה אומר? מסך העבודה יכלול לוח פגישות, הצגת מיילים ויישומים שקשורים לשעות היום שלכם. בערב, תוכלו להפוך את מסך הבית לנטול מיילים ופגישות ולכלול תוכנות כמו מצלמה ונגן מוזיקה. רעיון חביב, אבל לא הצלחנו להשתכנע שהוא מספיק שימושי בשבילנו.

* מצלמה: מצלמת ה-3.2 מגה פיקסל מספקת תוצאות יחסית טובות, אולם בצילום לילה התמונות יצאו קצת מגורענות למרות שיש כאן פלאש. צילום הווידיאו היה קצת יותר מסביר.

* חסרונות: כמעט שאי אפשר היום לכתוב על מכשיר של נוקיה, בלי לציין איזה באג מעצבן. במקרה הזה, ה-E66 עובד בצורה כמעט מצוינת, למעט באג הבלוטות' המוכר מחלק ממכשירי נוקיה. הבאג הזה יגרום לאוזנייה האלחוטית להתנתק ללא הפסקה, כאשר הבדיקה שלנו נערכה גם על אוזניה של חברת נוקיה וגם על דיבורית של חברה נוספת. חסרון נוסף - הבטרייה הייתה חלשה במיוחד ובקושי החזיקה מעמד עד הערב.

*תכונות נוספות: התקן GPS לניווט בכבישים, ספיקרפון מוצלח במיוחד, אינטרנט אלחוטי, תקשורת דור 3.5 וכמובן קריאת מיילים עם קבצים מצורפים כמו מיקרוסופט וורד.

*בשורה התחתונה: למרות שה-E66 ממותג לקהל העסקי, בדומה ל-E71 הוא מתאים לכל משתמש.

מחיר ברשת פלאפון: 3,236 שקל (או 89.90 שקל כפול 36 תשלומים).

ציון: 9.