כ-80% מהקשישים בישראל מעדיפים להישאר לגור בביתם על פני המעבר לדיור מוגן

כך עולה מסקר שערכה חברת גיאוקרטוגרפיה עבור עמותת "מטב" ■ רוב הנשאלים, 34.7%, שאמרו כי הם מעדיפים להמשיך להתגורר בבית העידו כי העדפתם זו הנה "מתוך הרגל"

79.4% מהקשישים בישראל מעדיפים להישאר לגור בביתם על פני המעבר לדיור מוגן - כך עולה מסקר שערכה חברת גיאוקרטוגרפיה עבור עמותת "מטב" המתמחה בסיעוד ובטיפול באדם המבוגר.

הסקר מצא כי ככל שעולה הגיל כך גובר הרצון להמשיך להתגורר בבית ולא לעבור ממנו לבית דיור מוגן או לבחור באפשרות מגורים אחרת. מקרב קבוצת הגיל 50-54: 58.9% מהמשיבים מעדיפים להישאר בבית ו-12% מהם מעדיפים לעבור לדיור מוגן, מקבוצת הגיל 55-64: 68.4% מעדיפים להישאר בבית ו-8.3% לעבור לדיור מוגן ומקבוצת הגיל 65 ומעלה: 79.4% מעדיפים להישאר בבית ורק 6.9% מעדיפים לעבור לבית דיור מוגן.

רוב הנשאלים (34.7%) שאמרו כי הם מעדיפים להמשיך להתגורר בבית, העידו כי העדפתם זו הנה "מתוך הרגל". זאת, לעומת סיבות אחרות של הנשאלים להעדפתם זו, כגון : קיומה של סביבה תומכת קרובה, המשך מגורים בקרבת המשפחה, האפשרות להיות עצמאי, מתוך הרגל, סיבה רגשית קשר לבית, טוב לי בבית/אוהב את הבית, נוחות.

בניגוד, אולי, למצופה, לעובדת המגורים לבד או עם אנשים נוספים, אין השפעה על העדפות המגורים. 83% מבין המשיבים החיים היום לבד, אמרו כי יעדיפו להמשיך לגור בבית, זאת, לעומת 69.5% מקרב אלה החיים עם אנשים נוספים אשר אמרו כי יעדיפו להישאר לגור בבית.

ד"ר יוספה שטיינר, חברת דירקטוריון "מטב" : "כמי שמטפלים באלפי קשישים בכל רחבי הארץ אנו ב'מטב', מכירים את הנושא לעומק. רוב הקשישים, אכן רוצים להמשיך להתגורר בביתם כל עוד מצבם מאפשר זאת. כאנשי מקצוע, אנו יודעים כי הקשישים הנשארים בסביבתם הטבעית, לרוב, מתפקדים טוב יותר מקשישים המוצאים ממנה. התפקוד מתבטא בהתמצאות בסביבה ובתחום הקוגניטיבי, הרגשי והנפשי. מכיוון שעם העלייה בגיל מתרחשת, ברוב המקרים, התדרדרות במצב הבריאותי והתפקודי של הקשיש, קיימת חשיבות רבה למערכת השירותים התומכת המאפשרת לאדם המבוגר להמשיך להתגורר בביתו".