אוניברסיטת חיפה: אושרה התוכנית לקמפוס התחתון בהיקף של 135 אלף מ"ר בנוי

בקמפוס העליון ירוכזו בניינים הקשורים ישירות בפעילות האקדמית ■ על פי התוכנית, הקשר בין שני חלקי הקמפוס יהיה באמצעות מסדרון מקשר על שביל קיים או באמצעות רכבל

חבר הנאמנים של אוניברסיטת חיפה אישר את תכנית האב להקמת קמפוס בהיקף של 135 אלף מ"ר. על פי תכנית האב החדשה, שמתווה את ההתפתחות של האוניברסיטה ל-20 השנים הבאות, ירוכזו בקמפוס התחתון (החדש) פונקציות תומכות למידה כמו מרכז הספורט, אגף חדש למעונות עם 2,000 מיטות, חממות טכנולוגיות ועוד.

עם זאת, צריך לזכור כי מדובר בתוכנית אב שביצועה תלויה באישורים הסטטוטוריים ובוועדות התכנון והבנייה וכמובן בהיקף התרומות. את תוכנית האב החדשה תכנן האדריכל חיים קהת ממשרד מנספלד-קהת, שנבחר בתחרות אדריכלים מתוך 14 משרדים. את התוכנית ליוותה ועדת היגוי של האוניברסיטה.

בקמפוס העליון ירוכזו בניינים הקשורים ישירות בפעילות האקדמית. על פי התוכנית, הקשר בין שני חלקי הקמפוס יהיה באמצעות מסדרון מקשר על שביל קיים או באמצעות רכבל.

הקמפוס של אוניברסיטת חיפה משתרע כיום על 189 אלף מ"ר ותוכנן מראשיתו לכנס חוגים רבים מפקולטות שונות תחת קורת אחת, כדי להדגיש את הרב-תחומיות. מתוך תפיסה זו הוקם ב-1974-1975 מגדל אשכול, שב-30 קומותיו מגוון רחב של חוגים, חוקרים ומרכזי מחקר. על פי התוכנית, יוקמו בקמפוס הקיים מספר מבנים חדשים, על גג הבניין הראשי יוקם אולם אירועים ואמפיתיאטרון בקצה הוואדי. שני פרויקטים אלה אפשריים כבר עתה, לפי התב"ע הקיימת. תב"ע זו מאפשרת בנייה של כ-3 בניינים בשטח של כ-30 אלף מ"ר.