המוסדיים הכריעו: האג"ח של דויסבורג יועמדו לפירעון מיידי

מחזיקי האג"ח של חברת הנדל"ן הסכימו להביא כסף מהבית לצורך מניעת פירוק החברה - יפקידו 80 אלף דולר בידי הנאמן ■ הנאמן אמר ל"גלובס" כי "החברה הרימה ידיים, אך יש הרבה פניות מצד משקיעים ואין סיבה לוותר"

דבר נפל בקרב מחזיקי האג"ח של חברת הנדל"ן דויסבורג : כפי שעולה מתוצאות ההצבעה שהתקיימה ביום שלישי שעבר ופורסמו, רוב מוחלט מהם בעד ההחלטה להעמיד את האג"ח לפירעון מיידי.

בנוסף, מנסים מחזיקי האג"ח למנוע את פירוקה של החברה, לאחר שהנהלתה כבר פתחה בהליך פירוק בלוקסמבורג (שם היא רשומה). כאן כבר נרשמת עליית מדרגה במעורבות של מחזיקי אג"ח בהליכים של הסדרי חוב, כשהמשקיעים החליטו על הפקדת 80 אלף דולר בידי נאמן האג"ח, וזאת לצורך מימון ההוצאות השונות הכרוכות בפעולות שעתידה נציגותם לנקוט.

נקבע כי כל מחזיק באיגרת חוב יפקיד בידי הנאמן את חלקו היחסי מהסכום. הכסף יופקד בידי נאמן אג"ח א' - משרד רו"ח רזניק-פז-נבו, משרד עורכי הדין מ.פירון ועורכי דין בחו"ל מטעמם.

דויסבורג, שבשליטת דויד המלבורגר, פועלת בתחום הנדל"ן המניב בגרמניה. במאי 2007 היא גייסה 60 מיליון שקל בהנפקת אג"ח, ואלו נסחרות כיום בתשואת זבל של 820%. המסחר באג"ח שלה הופסק על ידי הנהלת הבורסה בחודש שעבר, ונציין כי החברה עדיין לא פרסמה את הדו"חות לרבעון הראשון של השנה.

הנאמן, רו"ח יוסי רזניק, אמר ל"גלובס" כי המטרה היא "לעצור את הליך הפירוק שהחברה פתחה בו, ולעשות זאת בארץ. החברה הרימה ידיים, אך יש הרבה פניות מצד משקיעים ואין סיבה לוותר. אנחנו מנסים כעת לקחת את המושכות לידיים, ולנהל מו"מ עם המשקיעים והבנקים".

בבעלות דויסבורג 21 נכסים מסחריים בגרמניה בשטח כולל של כ-50 אלף מ"ר, המושכרים כמעט במלואם. הבעיה של החברה היא עם הבנקים המלווים, לאחר שהפרה את הקובננטס שנקבעו לה בעקבות ירידת שווי של נכסים. לדו"חותיה לסיכום 2008 צורפה הערת "עסק חי", על רקע הפסד של 87 מיליון שקל וגירעון בהון העצמי בסך 78 מיליון שקל. חלק ניכר מההפסדים מקורם בשערוך נדל"ן כלפי מטה, בהיקף של 66 מיליון שקל.

עו"ד רוני בר-ניר, המייצג את מחזיקי האג"ח, סיפר ל"גלובס" כי בכוונתם "להיכנס לנעליים של החברה ולנסות להגיע להסדר מול בנק RBS (שהלווה לדויסבורג כסף תמורתו שועבדו הנכסים שנרכשו בכסף, א.ש.), על מנת להציל את הכסף של מחזיקי האג"ח. על פי התשקיף, הסמכות השיפוטית נמצאת בישראל, ואילו החברה ביקשה פירוק בבית משפט בלוקסמבורג. בנוסף, אנו בודקים גם אחריות אישית של המנהלים".

[לאתר האג"ח]